vitt bajs...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Darre
    • March 2008
    • 378

vitt bajs...

Tjaba har två akvarium.
    1. i den första har jag massa black mollys (ynglade av sig) + 1 ancitrus + 3st praktbotior. För ett par dagar sedan har jag märkt att en av mollysarna bajsar vitt slemmigt bajs och sitter vid ytan och har stjärt fenan ihop. Tittar jag vidare så ser jag att två stora yngel sitter på botten och ihop med stjärt fenan. Nu ett par dagar senare har den ena mollyn dött.

2. Andra akvariet har jag 4st fembandsbarber + 3st siamesiska algätare + 10st svart fantomtetra + 5st svärdbärare + 1st blackmolly (kvar)
    Nu har mollysen fått en vit rund lite "boll liknande" sak vid analöppningen och sitter vid ytan.

Någon som har några förslag på vad jag ska medicinera med.... funderade på Waterlifes Sterazin. Hjälper det? Snäll mot filterbakterier?

Tack på förhand.
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane
  • Darre
    • March 2008
    • 378

Uppdatering...

Eftersom ingen som har svarat och många som läser så har jag valt att uppdatera tråden...

Har köpt medicinen Waterlife Sterazin (stavning) och hält i det i mitt vanliga kar. Nu en dag senare med vatten bytet innan medicinering verkar fiskarna må lite bättre. Den ensamma Mollyn i väggkaret har blivit av med sin "boll" men sitter helst vid ytan vid kanter. Däremot har stor aptit, så jag har bestämt mig för att inte medicinera i det karet och låta henne simma där tills vidare.
    Life´s a fish and then you die...
    Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

Kommentar

• Mick13
      • May 2008
      • 1796

Har du möjlighet och lägga upp bilder på fiskarna, så kanske någon vet mer.
      In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...