Finns det hopp!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tjugoettnollnoll
    • August 2008
    • 72

    Finns det hopp!?

    Min guldfisk ligger på botten på sidan och rör munnen lite.
    Vad ska jag göra?

    Jag tar ur den ur det akvariumet han är i nu och lägger han i nu och lägger han i ett mindre med kallare vatten.

    Vet inte vad jag ska göra <.>
  • Ibanez
    • July 2006
    • 853

    #2
    hmm.. ser absolut inte ljust ut du.. snarare skall det vara ett par grader varmare och pytte med salt i för att "läka".. hur ser vattenvärderna ut i karet??

    det är ingen fördel att lägga han i ett annat kar om detta är absolut nygjort!
    Era fiskar ger jag mina till frukost..

    Kommentar

    • tjugoettnollnoll
      • August 2008
      • 72

      #3
      Jag la han i det gamla. Förra veckan startade jag upp ett 250 liters och lade i mina fiskar i. Han kanske inte pallade chocken. Vattenvärdena vet jag inget om..
      Nu funderar jag starkt på att köpa: http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=395&page=1

      Är det bra med mycket genomströmning eller lite?
      Senast redigerad av tjugoettnollnoll; 28 August 2008, 21:44. Anledning: Därför

      Kommentar

      • Fanbyalperna

        • September 2005
        • 752

        #4
        Du har gett för lite upplysningar för att det skall vara möjligt att ens göra en gissning.
        Vattenvärden ph, kh och temperatur framför allt. Några tillsatser?
        Akvariestorlek?
        Hur gammalt lr nystartat?
        Några synliga skadot lr förändringar?
        Om du anger detta så har du en chans att få svar
        Har inte alltid rätt, men fel ibland

        Kommentar

        • Fanbyalperna

          • September 2005
          • 752

          #5
          Såg nu att det var ett nystartat och då är det nog nitrit. Behandling beskrivs på åtkilliga ställen i forumet
          Har inte alltid rätt, men fel ibland

          Kommentar

          • tjugoettnollnoll
            • August 2008
            • 72

            #6
            Han verkar ha repat sig lite. Jag funderar på att ställa ett akvarium i källaren där det är betydligt svalare. Jag tror inte att han trivs så bra När det är 24 grader varmt.

            Kommentar

            • åheim
              • April 2006
              • 13134

              #7
              Ursprungligen postat av tjugoettnollnoll
              Han verkar ha repat sig lite. Jag funderar på att ställa ett akvarium i källaren där det är betydligt svalare. Jag tror inte att han trivs så bra När det är 24 grader varmt.
              Ja fast 24gr ska inte kunna få den att må dåligt på något vis... ordentiliga filter och delvattenbyten är viktigt till dessa skitgrisar
              Viva Leo Buscaglia

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                #8
                Har ter slöjstjärtar i ett kar med en temp på 22-25c som mår OK har haft 26c i karet under några dagar när jag fick svamp en av slöjstjärtarna.
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                Arbetssätt...