Parasiter??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cindy
    • August 2008
    • 1

    Parasiter??

    Är orolig för min katt, märkte att hon började klia i öronen och hittade massa brunsvart glägg.. men dock inte runt som kan va skabb... veterinären kollade på våran hund som fick samma symptom.. sa att det var en öron inflammation , som fått lite svamp... behandlingen hjälpte till en viss grad på båda två, men har nu kommit tillbaka. . .inte så mycket på hunden men på katten. . kan det vara nån sorts parasit!? nån som känner igen det här?

  • beerzon
    • May 2008
    • 877

    #2
    Finns ett forum för katter längre ner på forumindex. Detta är bara för akvarier skulle jag tro.

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #3
      Om man slarvar med att göra rent öronen och de har ganska mycket vax så kan de få inflammation i örongångarna och då geggar det ännu mera.. Min boxer fick problem med ena örat och då fick han en salva.

      Se till att hålla öronen rena ordentligt.. Det som fungerade bäst för mig var att först ta en stor bomullstuss, blöta och krama ur den. Grotta runt i örat och sedan ta en torr bomullstuss och torka rent. Därefter tog jag en tops och petade försiktigt rent i ytterörats gångar.. Men var försiktig så de inte kastar med huvudet så du råkar peta in topsen i örat... Min boxer var väldigt cool när jag fixade med honom... Jag minns inte om salvan var receptfri men om du ringer upp veterinären och säger att symtomen kommit tillbaka så kanske du kan få recept inringt bara!?
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        Är det en havskatt?

        Vakna Kjell..
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Gaffel
          Är det en havskatt?

          Vakna Kjell..
          Hej, lilla polisen... Du kanske kan få låna en batong också... Nej, jag vet.. Ta bilen och kör 70 på en 90 väg och så säger du högt för dig själv...
          "man ska minsann inte köra så fort och stressa omkring"
          "vet hut människa".
          . och så hytter du med näven ut genom fönstret...
          Jo, ta en rutig keps på dig också...
          (ser du att den sticker ut tungan åt dig).. Det är jag som kör om...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Tja om du tycker att det här är civil olydnad så..

            Den batongen behöver du nog själv så du sitter rak i ryggen när du kör så fort över vägbulorna, glöm inte att det ska vara dubbla LR6.
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av Gaffel
              Den batongen behöver du nog själv så du sitter rak i ryggen när du kör så fort över vägbulorna, glöm inte att det ska vara dubbla LR6.
              Ja, du kan det här hör jag.. Är det en allmän hobby på orten???
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Allmän hobby vill jag väl inte påstå att det är men ett eller annat gott råd kan slinka emellan när det dyker upp förtvivlade kvinnor i övre medelåldern som lättar sitt hjärta över att "älsklingen" slutat fungera.. Brukar höja på ögonbrynet och ställa frågan "Har du kollat så batterierna inte är slut?" Standardsvaret brukar då bli att "Dom är alldeles nyladdade!"

                Men som alla vet tar även laddningsbara batterier slut om man inte låter batterierna svalna innan dom återladdas..

                Men du kör väl inte, sist jag spanade in din rullator så såg jag i korgen att du prenumererade på Färdskrivaren..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • Katharina
                  • December 2006
                  • 4045

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gaffel
                  Allmän hobby vill jag väl inte påstå att det är men ett eller annat gott råd kan slinka emellan när det dyker upp förtvivlade kvinnor i övre medelåldern som lättar sitt hjärta över att "älsklingen" slutat fungera.. Brukar höja på ögonbrynet och ställa frågan "Har du kollat så batterierna inte är slut?" Standardsvaret brukar då bli att "Dom är alldeles nyladdade!"

                  Men som alla vet tar även laddningsbara batterier slut om man inte låter batterierna svalna innan dom återladdas..

                  Men du kör väl inte, sist jag spanade in din rullator så såg jag i korgen att du prenumererade på Färdskrivaren..
                  Du tog tid på dig..
                  Det är bra att du kan det där med batterier.. Övning ger färdighet...
                  Ja, jag bad om att få en likadan rullator som du har så vi kan köra race nerför backarna i STHLM om du nu vågar dig hit någon gång...
                  Korgen har jag plockat bort.. Jag har en sån där schysst sittbänk att sitta och relaxa och kolla in alla tokiga götar här i Stockholm..

                  Moaaaha ha ha..

                  Sorry Cindy att vi spårar ur på "din" tråd...
                  Ha dé bäst... Tina

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #10
                    Jo tack, en annan har ju annat för sig än att sitta och fånglo på din guldlockiga ikon hela dagarna igenom..

                    Mjo men den enda "rullator" som jag testat i full kareta nedför Götgatsbacken ner mot slussen hade fyra hjul och var en kundvagn "lånad" på konsum uppgång Götgatan, den mitt emot bokkafé Svarta Månen, men hittar jag en likadan så lovar jag att jag kan skjutsa dig..
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    • Katharina
                      • December 2006
                      • 4045

                      #11
                      Ursprungligen postat av Gaffel
                      Jo tack, en annan har ju annat för sig än att sitta och fånglo på din guldlockiga ikon hela dagarna igenom..

                      Mjo men den enda "rullator" som jag testat i full kareta nedför Götgatsbacken ner mot slussen hade fyra hjul och var en kundvagn "lånad" på konsum uppgång Götgatan, den mitt emot bokkafé Svarta Månen, men hittar jag en likadan så lovar jag att jag kan skjutsa dig..
                      "det var en kyckling som hette gullifjun... som skulle gå på promenad..."

                      Ja, men det är ju bra att du håller dig sysselsatt och inte fastar med tummarna....

                      Ja, det är lugnt.. Visa du först så kan jag åka efter sen...

                      Hmm. . E du säker på att det var en gaffel... (-:
                      Ha dé bäst... Tina

                      Kommentar

                      Arbetssätt...