Discus missfärgad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • your_azz
    • March 2008
    • 31

    Discus missfärgad?

    Hej, sitter med en hel del discusar, fick hem 2 st vuxna nyligen. Men de är mest ointresserade av min mat, men bara de senaste dygnen, har märkt att den mindre av de två nya också har mörknat i färgen, som om den är på väg att bli sjuk/döende på något sätt.


    Vad ska jag göra? Har provat med discusfoder, både torrt och fruset. Ska jag prova räkmix eller mygglarver?

    Hjälp uppskattas!
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Står den för sig själv i ett hörn?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • your_azz
      • March 2008
      • 31

      #3
      Kan säga att när det vankas mat så sticker den självmant och skiter i maten, den blir inte utmobbad eller nånting, det råder just nu ingen rangordning bland, vad jag kan se.

      Vad kan vara fel?

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Hur många diskusar har du i karet och vilken storlek på dem?
        Temperatur?
        Har du sett om den skiter vitt?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • your_azz
          • March 2008
          • 31

          #5
          Har just nu 5 st discus, varav 3 är ungdjur, ca: 30 grader i akvariet, har inte sett om den skiter vitt ännu

          Ska hålla koll på den under dagen, den har fått tillbaka sitt mönster och ljusnat, men ska ändå hålla koll på den, för att vara säker.

          Kommentar

          • Destroy
            • October 2007
            • 184

            #6
            Du borde kompletera gruppen till åtminstånde 7 stycken, då när man har för få och även bland ungdjur med vuxna finns det risk att dom blir mobbade och skiter i allt tills de dör..

            Vad du kan göra är att sätta den ensamma i karantän med lite salt utan jod i, för att försöka få den att käka lite
            Fish said to the Ocean:
            'without fishes there is nothing in the Ocean.'
            Ocean reply to the fish:
            without you there is nothing in my life...

            Kommentar

            Arbetssätt...