Jag har problem i ett av mina akvarium och har haft det sedan länge tillbaka. I förra omgången så använde jag medicin mot bakterier precis efter anvisningar och fick avliva alla mina fiskar då ingen såg riktigt kry ut:-(
Sedan har jag märkt att nu efter ett halvår är det dags igen i samma akvarium. Mina platyn blir smala men äter litegrann, lägger sig flämtande på botten och dör. Det är ingen nitrit i vattnet och jag matar lite varje dag med varierat foder, gör rent en gång i veckan ca 30% m.m
Tycker ni att jag ska ge bakteriell medicin igen? Synd att ta död på alla bra bakterierna bara, växterna kan väl gå kvar i akvariumet?
Glömde tillägga att alla mina äppelsnäckor har dött!
De är inte luddiga, uppblåsta, trasiga eller prickiga fjäll på kroppen.
Sedan har jag märkt att nu efter ett halvår är det dags igen i samma akvarium. Mina platyn blir smala men äter litegrann, lägger sig flämtande på botten och dör. Det är ingen nitrit i vattnet och jag matar lite varje dag med varierat foder, gör rent en gång i veckan ca 30% m.m
Tycker ni att jag ska ge bakteriell medicin igen? Synd att ta död på alla bra bakterierna bara, växterna kan väl gå kvar i akvariumet?
Glömde tillägga att alla mina äppelsnäckor har dött!
De är inte luddiga, uppblåsta, trasiga eller prickiga fjäll på kroppen.
Kommentar