Guldfiskarna tappar färgen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Goffe*
    • October 2007
    • 6

    Guldfiskarna tappar färgen

    Hej!
    Har övervintrat 4st guldfiskar och 4st slöjstjärtar i en tank på 1000l i garaget. Nu har 2st guldfiskar tappat färgen, har kollat om det är något som ser konstigt ut på dom men dom verkar må bra.

    Har haft 12 grader i vinter men under våren höjt tempen i flera steg till 22 grader. Har kollat vatten kvaliten och den är bra.
    Mvh Goffe
  • Maria - Sjöjungfru

    • January 2004
    • 4236

    #2
    Vad hade dom för färg från början?
    Vad har dom för färg nu?
    Maria - Sjöjungfru

    Kommentar

    • *Goffe*
      • October 2007
      • 6

      #3
      Det var orange men den största guldfisken har haft lite vita fläckar.Dom såg ut som den här i mitten av bilden med vit mage.


      Och det var den som jag upptäckte var först att bli vit eller lite vitsilvrig.
      Den är ca 15cm.
      Senast redigerad av *Goffe*; 30 June 2008, 19:35.
      Mvh Goffe

      Kommentar

      • Mitairis
        • November 2007
        • 4

        #4
        Har haft guldfiskar i damm under många år och många av dom har tappat färgen till vitt från att ha varit helt röda över hela kroppen. Läste i på en sida att det är ganska vanligt då den röda färgen tydligen är framavlad, i vilt tillstånd så är de flesta vita.
        Om det stämmer vet jag inte men efter jag läst det så tyckte jag att vadå.. de fyllde sin uppgift med råge, inte en mygglarv kläcktes i den dammen, de förökade sej bra och fick både röda och vita barn fast då först när de var 1 år gamla fick barnen färg, innan dess var de bara grå
        /Mita

        Kommentar

        • Kramfors
          • January 2003
          • 7265

          #5
          Varanten Sarasa Comet är vit med rött och kan tappa det röda.
          http://www.kramforskoi.com/

          Kommentar

          • *Goffe*
            • October 2007
            • 6

            #6
            Hoppas det bara är det som hänt, kan inte se att det skulle vara någe fel på dom.

            Ska till å bygga ny damm åt dom så dom kan övervintra i.


            Tack för alla svar!
            Mvh Goffe

            Kommentar

            Arbetssätt...