prickar/ägg? på neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolex
    • March 2008
    • 23

    prickar/ägg? på neontetra

    Hej.. såg för 2 dar sedan detta på en av mina 10st neontetror. Upptäckte sedan dan efter att en till hade fast bara 1 ägg på sig.

    den på bilden har även på andra sidan fast mest bara genomskinlig hinna där. trodde först det var typ snigelägg fast jag har inga sniglar i karet haha

    undrar vad det kan vara för nåt är det farligt? för idag var en ung gurami död nämligen.

    http://geting.se/viewimage.php?image=109410-tetra.jpg
    Senast redigerad av rolex; 22 June 2008, 12:33.
  • mange016
    • May 2006
    • 341

    #2
    Du har nog råkat ut för vitapricken ser det ut som, sök här i forumet hur du ska behandla !

    Kommentar

    • rolex
      • March 2008
      • 23

      #3
      okej, trodde vita pricken var mer nåt som var fläckar i fjällen och inte som små ägg i kapslar utanpå som i detta fallet. men första gången ja fått sjukdommar i karet också

      Kommentar

      • mange016
        • May 2006
        • 341

        #4
        kanske kan vara svamp ?!

        Kommentar

        • rolex
          • March 2008
          • 23

          #5
          bara att titta på bilden, tyckte jag fickk till den så bra och att nån mer säkert svar skulle skriva direkt

          Kommentar

          • beerzon
            • May 2008
            • 877

            #6
            Ursprungligen postat av mange016
            kanske kan vara svamp ?!
            Svamp är väl utanpå fjället? dessa prickarna ser ut att vara under. Dock kan jag inte hjälpa dig för jag har ingen anning om vad det är. Men vitaprick ser det ut som.

            Kommentar

            • Pazappa
              • May 2007
              • 330

              #7
              Kolla JBL's fisksjukhus och ställ din diagnos: http://www.jbl.de/onlinehospitaluk/

              Kommentar

              • rolex
                • March 2008
                • 23

                #8
                finns inget liknande med på den sidan heller.. o vita prick syns klart och tydligt på JBL sidan att det inte är.. då hela fisken verkar vara täckt i det isåfall och att det bara är som en tunn "skorpa"

                Kommentar

                Arbetssätt...