bajskorvar..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    bajskorvar..

    Jag ställer frågan här eftersom det är första gången jag sett en stor ciklid skita.

    Vi snackar alltså inte långsmala sytrådsliknande historier här utan någonting som ser ut som en riktigt hård "tolle" i miniatyr, typ 1 cm lång och 4 mm i diameter..

    Är det normalt?

    Har ju hela karet på svältgränsen och varierar mellan dom olika torrfoder jag har, hikari tropical alg wafers, aquaristic's flytkulor och aquaristic's flingfoder

    Och nej det blir inga bilder, möjligen på begäran..
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Vem skulle vilja se skitbilder..... Vill ju ha lite skärpa på bilder man kollar på lixom alltså
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Naugthy
      • February 2008
      • 531

      #3
      men måste väll bajsa och stora fiskar bajsar väll mer än små fiskar som att hästar bajsar mer än en gris.
      "I don´t need to be careful, because I have a gun." Homer Simpson
      "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat." Nalle Puh

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ursprungligen postat av Gaffel
        Jag ställer frågan här eftersom det är första gången jag sett en stor ciklid skita.

        Vi snackar alltså inte långsmala sytrådsliknande historier här utan någonting som ser ut som en riktigt hård "tolle" i miniatyr, typ 1 cm lång och 4 mm i diameter..

        Är det normalt?
        Det låter nästan som om du har diskus på skitsnacket. De skiter sådana korvar om de är bra i magen och detsamma kanske gäller dina fiskar. Vad är det för ciklider du har?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Gaffel
          • December 2007
          • 6200

          #5
          Fyra stycken Cichlasoma sp som följde med 300 liters baljan.
          Färgerna blev kassa. ska fixa med videoinställningarna lite..
          Va gött att det är ett sundhetstecken, fast mest är jag orolig att nån av dom ska sätta en stor sten i halsen med allt grävande, då blir det "stenhårda tollar"..
          Life's a bitch and then you die..
          "I might be right handed but im always left-winged"
          Skriv på!

          Kommentar

          • Galne-Gurra
            • April 2008
            • 1080

            #6
            Kablarna verkar helt normala,mina gojor och påfåglar lägger sådana kablar varje dag.
            http://web.telia.com/~u22310064/index.html

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Ja just det, det var de där dyra fiskarna du fick med det dyra karet!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                För att inte tala om alla kilo fiskmat, eheim 2028 pro2, tetratec UV 400, seras stora vattenkemilåda osv.. ..inte utan att man känner sig en smula ruinerad, den som ändå vore affärsman..

                Skönt att höra att firrarna verkar vara i gott skick på insidan..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • Galne-Gurra
                  • April 2008
                  • 1080

                  #9
                  Hmm den där vattenkemilåda gör korvarna varken större eller mindre...
                  Lite avundsjuk är jag...anyway ölen är slut så det är läggdax...
                  Senast redigerad av Galne-Gurra; 05 June 2008, 23:33.
                  http://web.telia.com/~u22310064/index.html

                  Kommentar

                  • Gaffel
                    • December 2007
                    • 6200

                    #10
                    Dessutom bjöd Grodlund på 2 st 20 cm L165 som nu är inkoppade i 300 baljan, öppnade 2028 pro2 filtret som var dyngfull med skit och upptäckte att det bara var halvfullt med filtermedia, sicken tur att det medföljde en kartong med 5 liter ehfi substrat.. Passade på att klippa till en PPI 10 matta och la i en av korgarna, såg att den 5W lampa som sitter i tetratec uv 400 bara brinner i ena staven, får la krypa till korset och köpa en ny och fint, det blir dyyyrt..
                    Life's a bitch and then you die..
                    "I might be right handed but im always left-winged"
                    Skriv på!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...