Demasoni - känsliga?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CrillePille
    • February 2007
    • 233

    Demasoni - känsliga?

    har haft Malawi-ciklider i 1½ år nu och har aldrig haft en enda som har dött, inga sjukdomar, och alltid perfekt vatten.
    för c:a 2 månader sen så startade jag ett nytt kar (375 liters) där jag använde hälften av vattnet från mitt gamla kar + att jag kramade ur 3 olika filtermattor, och körde med ett innerfilter första veckorna från ett annat kar.. har enda sen dag 1 haft perfekta värden i vattnet (har sånt här stort dropptest där man kan testa ph, kh-hårdhet, ammonium, nitrit, nitrat etc..)

    just nu har jag 3 sorters fisk i karet, Golden, FireFish och Demasoni (+ några malar, snäckor och botior) och alla fiskarna är pigga och livliga och det syns inget fel...
    men mina Demasoni trivs inte alls... de första veckorna gick det bra.. men de senaste dagarna har de dragit sig undan, står under klippor eller blad och trycker och äter nästan ingenting..
    och nu har 3 st dött på bara några dagar.. men bara Demasoni.. de andra ser som sagt helt friska ut!
    tog alla prover på vattnet idag och körde ett 20% vattenbyte..
    när de dör så ser de helt friska ut, förutom att de är döda.. om ni förstår vad jag menar, inget konstigt, inga sår, utslag eller nånting..

    nån som vet om Demasoni är extra känsliga för nånting eller om det kan vara nån sjukdom? eller om jag helt enkelt bara fått tag i dålig fisk?
    (vilket jag inte tror då de är köpta på Akvarie-tjänst i malmö)
  • miluhe
    • June 2006
    • 2090

    #2
    Vad jag läst i gamla trådar här på zoopet verkar Demasoni vara extra känsliga

    Kommentar

    • CrillePille
      • February 2007
      • 233

      #3
      ok.. inget jag har hört.. det var synd, jag tycker de är extremt fina!¨'
      ingen annan som vet nånting om just Demasoni???

      får väl avvakta och se så inte nån annan fisk dör.. annars blir det nog att jag köper några Johannii istället.. de är oxå fina..

      Kommentar

      Arbetssätt...