Missfall?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AllaFiskar
    • September 2007
    • 294

    Missfall?

    Kan fiskar få missfall under medicinering? Förekommer det ens bland fiskar?

    Har just medicinerat mot fenröta i ett akvarium där jag har mina guppyhonor. En av dessa honor har aldrig ynglat och jag släppte för drygt två veckor sedan ned henne till några av mina guppyhanar. Det hade börjat synas att ngåot var på gång, men nu är hon alldeles platt, och den tidgare dräktighetsfläcken ser ut som de gör när de ynglat.
    Vad har hänt?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Stress kanske?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • AllaFiskar
      • September 2007
      • 294

      #3
      Men situationen i akvariet har inte förändrats annat än närmnda medicinering, kan den i sig utgöra ett stressmoment?

      Kommentar

      • qaoz
        • March 2008
        • 46

        #4
        Hon kanske blev stressad av all uppvaktning?

        Svårt malbiten...

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          det är väl inte helt ovanligt att det går fel just första gången de ska släppa yngel ??
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • AllaFiskar
            • September 2007
            • 294

            #6
            Ursprungligen postat av qaoz
            Hon kanske blev stressad av all uppvaktning?
            Hon går tillsammans med guramis och andra guppyhonor, det är alltså ca. två veckor sedan hon var hos "pojkarna". Har aldrig sett någon hets mellan mina guramis och mina guppys, tvärtom har hon gått med dem sedan hon själv var yngel.


            Ursprungligen postat av Kensa
            det är väl inte helt ovanligt att det går fel just första gången de ska släppa yngel ??
            Det är så alltså? Jag är helt nybörjare på detta att "medvetet" försöka få fram yngel, och när de sköter det helt själva så är det ju inte alltid man reflekterar över om det blev något eller inte.

            Kommentar

            Arbetssätt...