Vad är fel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jenny.L
    • May 2008
    • 14

    Vad är fel?

    Hej!
    Mina Kilfläckrasboror dör! Har haft dom i några månader och nu helt plötsligt bara dör dom. Hade ett litet stim från början och nu är det bara 3 kvar, varav 3 st dog i förrgår. De ser inte sjuka ut utan är precis som vanligt, helt plötsligt börjar de att snurra runt. Så håller det på ett tag innan de dör. Kan inte se några yttre tecken, de ser helt normala ut, studerade verkligen de döda fiskarna för att hitta någon förklaring, men ingenting ser onormalt ut. Inga av de andra fiskarna verkar sjuka eller har dött i det akvariet. Ingen nitrit heller. Vad kan det vara?
    Mvh/Jenny
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Är de stora så de kanske har gått i affären länge?
    Har du kollat dina vattenvärden?
    Bytt vatten på länge eller gjort någon annan förändring i karet?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Darre
      • March 2008
      • 378

      #3
      Förgiftning?
      Life´s a fish and then you die...
      Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

      Kommentar

      • Jenny.L
        • May 2008
        • 14

        #4
        Har inte ändrat något i karet, vattenbyte varje vecka, som sagt inga andra fiskar har dött, bara dom.. Om det är förgiftning borde väl alla fiskar dö eller? Eller kan det drabba bara en art? Mina dvärggurami går där oxå och dom är ju känsliga för dålig vattenkvalité men de mår hur bra som helst..

        Kommentar

        • miaz
          • March 2007
          • 171

          #5
          Det gick åt flera kilfläcksrasboror hos mig med. 3-4 st dog kort efter att jag köpt dem. Sen dog 3 till när jag flyttade dem till ett annat akvarium efter ett par månader.
          Inga andra fiskar har dött eller blivit sjuka så jag tror att de helt enkelt är lite kinkiga med omställningar.... Har nu 8 st kvar som är hur pigga och glada som helst.

          Kommentar

          Arbetssätt...