Varför sååå tjock? Bilder!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Julietta
    • October 2007
    • 101

    #31
    ahhh.. det låter precis som min molly. Hmm. Fick syrrans gamla guldfiskskål idag. Kanske ska flytta över den dit och testa med salt o baktopur iaf om det nu var bakterier... Lever din fortfarande?

    Kommentar

    • Charlottis
      • December 2007
      • 579

      #32
      Ursprungligen postat av Julietta
      ahhh.. det låter precis som min molly. Hmm. Fick syrrans gamla guldfiskskål idag. Kanske ska flytta över den dit och testa med salt o baktopur iaf om det nu var bakterier... Lever din fortfarande?
      Nej, det gör den tyvärr inte. Den dog någon vecka efteråt. Fast jag tror det var något med inavel. Den de fått denna fisk av hade massvis (över 100) med Endlers som bara blev fler o fler. En till av dem de fick hem är likadan nu.

      Kommentar

      • Julietta
        • October 2007
        • 101

        #33
        Vad tråkigt! Kan dock meddela att min molly blivit smalare och verkar må bra. Har bara matat varannan dag nu ett tag samt gett dem annan föda..dafnier eller vad det heter. Också behandlat med ektozon. Kan ju väl inte vara butvattensot iaf ju, eftersom han verkar må så pass bra och inte blivit värre.. Kanske förstoppning?

        Kommentar

        • Mick13
          • May 2008
          • 1796

          #34
          Yngel på G? Eller ??
          Förstoppning av att den ätit något som inte kan passera tarmen, det är vanligt att regbågslaxar dör av förstoppning i put&teake sjöar när de ätit cigarett fimpar som människor slängt i vattnet. De slutar i för sig att äta för att magen är full men er hade ätit normalt.
          In vino veritas, in aqua sanitas

          Kommentar

          • Julietta
            • October 2007
            • 101

            #35
            Jag trodde verkligen det var bukvattensot, men tyckte han såg lite för pigg ut för det. Ganska säker på att det är en han, så inga yngel. Har inte gjort någon baktopurbehandling, utan han har fått vara kvar i karet. Använt salt dock och matat sparsamt. Nu är han som ny igen.. Nästan inte tjockk alls längre. Måste ju ha varit förstoppning som förhoppningsvis löste sig (i dubbel bemärkelse)

            Kommentar

            • Julietta
              • October 2007
              • 101

              #36
              Hmm. Hon verkade må bra och såg mkt bättre ut. Dagen efter var hon borta. Hittade inga spår!! Skumt. Vad tror ni har hänt? Dött o blivit uppäten?

              Kommentar

              • Nina82
                • January 2008
                • 6610

                #37
                Ursprungligen postat av Julietta
                Hmm. Hon verkade må bra och såg mkt bättre ut. Dagen efter var hon borta. Hittade inga spår!! Skumt. Vad tror ni har hänt? Dött o blivit uppäten?
                Mycket möjligt...
                12L 12L 24L 24L 24L 24L
                38L 54L 54L 63L 450L

                Kommentar

                • daemon
                  • February 2007
                  • 75

                  #38
                  Jag har haft bukvattensot på flera fiskar.
                  Det brukar se ut just som på dina bilder.
                  Fisken ser pigg ut men den dör en plågsam död då dess inälvor löses upp.
                  Jag tog bort en gurami senast idag med dessa symtom. Den var helt geggig i buken.
                  Lessen att säga det men det är det bästa för fisken.

                  Kommentar

                  • Julietta
                    • October 2007
                    • 101

                    #39
                    usch.. stackars molly. Hon hade ju blivit smalar igen och verkade äta bra..Känner mig som en ond människa nu :P Hoppas ingen annan har blivit smittad bara.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...