Sjuka eller trötta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grodlund
    • January 2008
    • 560

    Sjuka eller trötta?

    Hej!

    Kan någon förklara för mig varför nästan alla mina tiferbarber bara hänger, med huvudet nedåt, i ett hörn av akvariet?

    De sägs att de ska vara aktiva och livliga fiskar, och de var det den första månaden typ, men nu på sista tiden så har de bara hängt... helt stilla nästan... i ett av hörnena.

    Den enda gången de rör på sig är om man går fram till akvariet eller när de ska få mat.

    Vad kan de vara?
    De verkar typ uttråkade, deprimerade, o-stimulerade...

    Ja vill att dom ska vara aktiva och glada som de var förr :s
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Har du kasnke för varmt/kallt i akvariet?? Någon invånare som skrämmer dem till hörnet? Vattenvärdena, är de ok? Senast vattenbyte?
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • Grodlund
      • January 2008
      • 560

      #3
      Temperaturen står på 26 grader.
      Testade vattnet för ett par dagar sedan och då var de noll nitrit, noll nitrat.
      Jag har 6 Polkadot Botia som är "nya" sedan ca 2 veckor - de KAN vara dom, men tigrarna verkar inte skrämda, snarare trötta - och Botiorna är skygga som f-n själva.
      Senaste vattenbyte var 12 dagar sedan.

      Jag tänkte rensa ut dåliga blad och byta vatten och sådär idag.
      Ska köra ett dropptest i sammband med det också så får vi se..

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Du kan ju även prova sänka tempen till 24-25grader med och se om det gör dem lite piggare.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • Anton_
          • February 2008
          • 44

          #5
          Mina zebra danios har också bara stått och hängt nu i några dagar och rör sig också bara när man matar dom eller när man går nära. Dock är en av dom rätt så pigg så att dom är sjuka tivivlar jag på, ännu mer nu när du säger att det hände dig också. Ancistrusen mår dock hur bra som helst..
          Jens sa att det kunde ha att göra med vädret nere i tropikerna, att det håller på att slå om till sommar och fiskarna har kvar det i sina gener och blir därför lite trötta.

          Kommentar

          Arbetssätt...