Inåtbuktande mage

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snablo
    • February 2008
    • 20

    Inåtbuktande mage

    Hej,
    Startade upp ett 720 liters akvarium. Fyllde vatten för 6 dagar sen. Körde med easy-life.

    Igår stoppade jag i de 10 maingano jag hade i mitt mindre akvarium, tänkte de skulle få gå där i 1-2 veckor innan jag köper resten jag tänkt ha. Så de får skita ned måttligt och hjälpa filtret igång i långsam takt.

    De har inte fått någon mat på 2 dagar och idag matade jag ytterst sparsamt.

    När jag tittade på dom upptäckte jag att 2-3 st har inåtbuktande magar, precis framför analöppningen. Ser lite skumt ut. Kan det bero på att de är hungriga eller finns det någon sjukdom som gör detta?

    Tittade inte så noga på dom de sista dagarna i det gamla akvariet så kan inte säga hur länge det har varit så. Det är de smalaste fiskarna som har detta, kan de vara undernärda? Tycker jag har matat som vanligt med räkmix.

    Tacksam för svar.
    /Johan
  • Trollsvans
    • November 2007
    • 1118

    #2
    Vars köpte du dom?
    Där jag köpte mina maingano fick jag också småfisk med väldigt inbuktande mage, alla utom en har nu återgått till normal form.. den sista äter, men inte så mycket, och kommer nog gå åt framöver, tyvärr... men så har den lite krokig rygg också, så jag tror det är mer än maten som spelar in.
    //Troll

    Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

    Kommentar

    • snablo
      • February 2008
      • 20

      #3
      Jag har haft fiskarna i ett år, aldrig sett ut så innan.

      Dock har jag varit på semester, de fick ingen mat på en vecka, och nu ganska sparsamt i det nya för att de inte ska skita ned för mycket. De kanske helt enkelt fått för lite

      Kommentar

      • Trollsvans
        • November 2007
        • 1118

        #4
        Ah, då kan det nog vara så ja..
        //Troll

        Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

        Kommentar

        Arbetssätt...