Guldbarber "kliar sig" ingen annan fisk gör det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikey13
    • October 2007
    • 465

    Guldbarber "kliar sig" ingen annan fisk gör det?

    Hejsan!

    jag köpte för en vecka sedan 10 st guldbarber till mitt 375L akvarium, nu har jag sett att dom "kliar sig" mot grenar och allt annat dom kommer åt.
    Det är bara guldbarberna som kliar sig, inga andra av mina fiskar gör detta.
    Fiskarna ser i övrigt pigga ut.
    Är detta ett normalt beteende eller är det något tok på gång?

    Gjorde ett 30% vattenbyte för 2 dagar sedan utan förbättring.

    Har läst lite andra trådar om detta, men hittar inget liknande där bara en av fiskarterna kliar sig.

    Tacksam för lite råd och tips.

    /Micke
    __________________________________________
    Mitt 720L projekt
    375L Inbyggt i väggen-projekt
  • eMh
    • November 2007
    • 15

    #2
    Hej Micke!
    Jag har ett likartat problem. Men hos mig är det bara levandefödarna som guppy och svärdbärare som kliar sig.... inga av mina tetror (har två arter) gör det.

    Det kan tilläggas att det både är yngel och vuxna som gör det.

    Jag har också bytt vatten men jag kan inte se någon förbättring heller...

    Tankarna har gått till någon form av hudparasit men jag har verkligen ingen aning.

    //Emma
    Det är roligare om det saknas några kort i den mentala kortleken!

    Kommentar

    • Nina82
      • January 2008
      • 6610

      #3
      Lägg ut lite bilder på era fiskar så kanske det blir lite lättare att diagnostisera.
      12L 12L 24L 24L 24L 24L
      38L 54L 54L 63L 450L

      Kommentar

      • mikey13
        • October 2007
        • 465

        #4
        Hej igen!

        tack för era svar.
        vet inte om man kan lägga upp bilder om man inte är goldmember, men jag bör bli det senast måndag, betalade in avgiften i torsdags.
        Jag reser dock till Panama i 3 veckor och avreser ikväll, jag får återkomma med bilder då jag kommer hem om det inte hänt något tråkigt i akvariet förstås.

        Kan inte se något märkligt med fiskarna, men det kanske man inte ser på utsidan om det är något på tok.

        /Micke
        __________________________________________
        Mitt 720L projekt
        375L Inbyggt i väggen-projekt

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #5
          Ursprungligen postat av mikey13
          Hej igen!

          tack för era svar.
          vet inte om man kan lägga upp bilder om man inte är goldmember, men jag bör bli det senast måndag, betalade in avgiften i torsdags.
          Jag reser dock till Panama i 3 veckor och avreser ikväll, jag får återkomma med bilder då jag kommer hem om det inte hänt något tråkigt i akvariet förstås.

          Kan inte se något märkligt med fiskarna, men det kanske man inte ser på utsidan om det är något på tok.

          /Micke
          Okej

          Då blir du nog goldis när som helst. Är man inte goldis kan man länka bilderna.

          Hoppas du får det trevligt på din resa och lycka till med fiskarna under tiden
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          Arbetssätt...