HJÄLP igen!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla jag
    • January 2008
    • 113

    HJÄLP igen!!

    Min största guppyhona fick ett tjugotal yngel igår och var hur frisk som helst! Idag står hon på huvudet och bara flämtar, och är supersvullen i lilla rumpen, och fjällen på magen har rest sig. Bukvattusot??
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Oj, det är nog inte alls bra.. Har det hänt något invärtes tro?! Lr har något yngel fastnat.. Du kan inte se om det sitter något i ändan på henne??
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Lilla jag
      • January 2008
      • 113

      #3
      Jag trodde det också, så jag har fotat henne hela morgonen, men det ser tomt ut. Men på bilderna från i morse är hennes fjäll släta och fina, och nu står dom utåt liksom.

      Kommentar

      • Lilla jag
        • January 2008
        • 113

        #4
        Hon låg nu med magen uppåt, och jag trodde att hon var död, men när jag skulle plocka upp henne, så rörde hon lite på fenorna, men lyckades inte vända på sig. Så jag har avlivat henne, och hon hade massor med yngel kvar, så dom hade nog fastnat iallafall. Ingen av ynglena levde...

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ursprungligen postat av Lilla jag
          Hon låg nu med magen uppåt, och jag trodde att hon var död, men när jag skulle plocka upp henne, så rörde hon lite på fenorna, men lyckades inte vända på sig. Så jag har avlivat henne, och hon hade massor med yngel kvar, så dom hade nog fastnat iallafall. Ingen av ynglena levde...
          Åhh, vad tråkigt.. Men du hann få lite bebisar iaf... Hoppas att de klarar sig..
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • Lilla jag
            • January 2008
            • 113

            #6
            Ja, dom ser ut att må bra. Jag har ca fyrtio yngel så om alla klarar sig så måste jag köpa ett till akvarium!

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #7
              Ursprungligen postat av Lilla jag
              Ja, dom ser ut att må bra. Jag har ca fyrtio yngel så om alla klarar sig så måste jag köpa ett till akvarium!
              Inte mer än hälften bör uppnå vuxen ålder om de livskraftiga ska sorteras ut, tänker jag... Sen beror det ju på mattillgång också..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              Arbetssätt...