Spindelsnäts-liknande trådar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Morgan71
    • November 2007
    • 114

    Spindelsnäts-liknande trådar

    Är det någon som kan ha en aning om vad det är som ser ut som spindelnät i mitt akvarium (typ som det där skiten man får i ansiktet när man är ute och går i skogen)?? Har ganska nyligen köpt några plantor vattenpest och efter någon vecka såg jag dessa trådar runt växterna. Jag har försökt att plocka bort det men trådarna sitter ganska ordentligt intrasslat i vattenpesten.
    Alla är vi yngel i början.....
  • Morgan71
    • November 2007
    • 114

    #2
    Är det ingen som har någon gissning??
    Alla är vi yngel i början.....

    Kommentar

    • ize
      • May 2004
      • 612

      #3
      Med en bild är det betydligt lättare att ge en bedömning, eller om du ger en mer utförlig beskrivning. Vad är det för färg på trådarna, t ex?
      Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

      Amor vincit omnia

      Kommentar

      • Gaffel
        • December 2007
        • 6200

        #4
        trådalger..
        Life's a bitch and then you die..
        "I might be right handed but im always left-winged"
        Skriv på!

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Det är alger, antagligen den hemska typ som kallas vattenhår (Spirogyra).
          Jag vet inte hur man bäst bekämpar smörjan, senast jag fick in den fick jag riva hela akvariet och kasta alla växter när jag upptäckte att fiskar faktiskt körde fast i de täta "algnäten".
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          Arbetssätt...