Grön avföring??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mythen
    • March 2008
    • 2

Grön avföring??

Hej!

Min ena stora fisk (kommer inte på namnet på den, men har en stor svart prick på båda sidor) i alla fall, den har under 1-2 veckor varit mycket skygg och legat gömd i en grotta på botten hela dagarna utom när det är mat, då kommer den fram o äter.
    Men nu idag såg jag att den även har fått en klargrön avföring som nästan ser ut som pulver med lite svart i. Har försökt hitta information om det på nätet men inte funnit någon.
    Skall klargöra lite saker, har inte ändrat på någon mat, ger alla fiskarna vanlig flarn mat som dom ätit i 2 års tid nu. Har gjort regelbundna vattenbyte och har 24-26 grader. Alla andra fiskar mår toppen och nästan alla ynglar och lägger ägg.
    Men just denna fisk har nu blivit riktigt dålig.
    Den lever på botten, ser ut som den e "tung" och har lite svårt o simma typ.
    Den har inga vita prickar och liknande.
    Den har varit aktiv och pigg innan, simmat runt o myst.
    Men nu sitter den bara på botten i grottan och när det e mat kommer den ut och väntar på att maten ska komma ner, den kan liksom små simhoppa fram, sen lägger den upp baken och ut kommer det då pulvergrön/svart avföring.

Någon som vet vad detta är och i så fall något förslag hur jag kan hjälpa den?

Tack på förhand!
  • JLi
    • December 2004
    • 773

Äter den växter eller alger? Avföringen kan växla färg beroende på vad de äter. Vegetabilisk kost kan ge grön avföring.
    h. Johan

Kommentar

• Mythen
      • March 2008
      • 2

Nej den äter inga växter, den brukar ta grus i munnen o spotta ut igen, men inget som direkt skulle kunna färga avföringen. Dom andra fiskarna i akvariumet har inga som helst problem, normal avföring osv. Alla får samma mat. Och som sagt tidigare så har den fisken varit frisk o bra under 2 års tid, men dom senaste veckorna har den mest legat på botten och i sin grotta. Sen nu igår började den ha grön/svart avföring som såg pulveraktig ut, kom ut som ett "moln" liksom.
      Samma mat som dom alltid haft.

Kommentar

Arbetssätt...