vita prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fiskenThilda
    • March 2008
    • 6

    vita prick

    Hej! min syster har haft ett akvarium i över ett år. & Nu har jag och pappa skaffat ett varsitt. allt blev helt konstigt! nu ska ja berätta!

    1. vi gjorde iordning våra akvarium
    2. vi lät dem inte stå utan köpte fiskar direkt vilket vi INTE skulle gjort.
    3. vattnet var inte bra i båda våra akvarium så vi lade över fiskarna i min systers akvarium vilket vi inte heller skulle gjort :S
    4. vi bytte vattnet på våra akvarium & lät stå i 1-2 veckor
    5. fiskarna började må bra i min systers akvarium och pappa tog över några fiskar i sitt akvarium som nu mår bra.
    6. fiskarna i min systers akvarium började dö. det dog upp mot 3 st per dag
    7. tillslut var det bara tre kvar (två platy & en neontetra) och dem flyttade vi över till mitt.

    nu kommer fortsättningen! vi vet inte vad det var i elviras akvarium men ja tror dem hade vita prick för det har mina två platy nu. men neontetran verkar må fin fint. Pappa sa även att min systers vatten var väldigt varmt också.

    mina två platy har vita prick och jag ska få iväg pappa så han köper ett botemedel SNARAST! dem håller på att simma mot bottnen hela tiden och så ligger dem helt stilla å ibland simmar dem lite. det är hemskt att se dem så
    vad ska jag göra igentligen för att få friska fiskar & ett fint, friskt akvarium?

    tack på förhand!
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Kör behandlingen för vita prick precis som det står i bruksanvisningen för medicinen. Du bör också behandla flera gånger - ända upp till 4 gånger på raken. Det är för att medicinen bara tar på vissa stadier i parasitens utveckling.
    Om du håller på att starta upp ett akvarium, så läs gärna tråden om akvarieuppstart i nybörjardelen av forumet, den är väldigt bra.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • fiskenThilda
      • March 2008
      • 6

      #3
      tack så mycket

      Kommentar

      Arbetssätt...