Camallanus, Nematol

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Camallanus, Nematol

    Skrev detta i en annan tråd men tänkte att det kanske var bättre att starta en ny. Jag vet ju att Katharina haft problem med Camallanus på sina fiskar och jag har själv inte haft det själv i något kar ännu men det har min moster däremot... Detta är något jag själv önskar att jag aldrig behöver tampas med...
    Såg en medicin från Sera som ska vara verksam mot Camallanus. Nematol. Tyckte det var intressant! Nån som vet något om den? Jag har aldrig hört talas om den förut. Är den ny? Funkar den tro?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #2
    AHA! Kollade just själv lite. Den är tydligen VÄLDIGT ny!
    Do you have questions about sera or our products? You will find our contact details and hotline number here. ▶ Contact us!
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • starcastle
      • June 2008
      • 234

      #3
      Det ser ut som en av mina Guppy har en av dessa röda små monster hängades ut därbak.
      Efter att ha läst här på Zoopet om den här masken överväger jag att ta bort alla fiskar.

      * har väldigt få fiskar
      * har rådasand och hade tänkt riva alltihop och byta till grus

      Men nu undrar jag om någon har nån erfarenhet av detta Nematol?

      Och om det inte fungerar så bra, och jag bestämmer mig för att ta bort alla fiskar, göra om karet med nytt grus, hur är det med växterna? Är det bara att slänga dom?
      Posthorn, blå, röda, aprikos, rosa, leopard
      Räkor: blå och mörkblå tiger, Blue Pearl, gula räkor, körsbär, Supertiger Orange Tail. 70 L, 60 L, 26 L, 2x20 L

      Kommentar

      Arbetssätt...