Sjuk Gurami ser ut att ha fått en fläskläpp?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • frozenhart
    • November 2005
    • 29

    Sjuk Gurami ser ut att ha fått en fläskläpp?

    Hej Min Gurami ser jättekonstig ut runt munnen, den är väldigt svullen och röd ,ser ut som en fläskläpp. han har även fått en vit prick i "pannan" ser inte ut som vita prick dock, den ser mer varig ut..vad kan det vara för något? ska jag ta bort honom direkt? jag har inget medicinkar att stoppa honom i
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Låter som en liten skada som har blivit infekterad med bakterier. Ofta självläker sådant, men du kan isolera firren och behandla med något antibakteriellt medel, som t ex Tetra General Tonic. Har du ingen medicinkar funkar det bra med en hink...eftersom det är en gurami behöver du inte ens någon genomluftning - de kan ta luft från ytan. Klart värt ett försök, tycker jag.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • frozenhart
      • November 2005
      • 29

      #3
      Jag var nere på zoobutiken och de trodde att det var munröta. det ser ut som om det inte finns någon mun kvar nästan.. slamsor av munnen i princip. rött och vitt. ser jätteläskigt ut. inga andra fiskar har några symtom alls. jag fick en svampmedicin mot det och prövar att benhandla med det.. hoppas det hjälper

      Kommentar

      Arbetssätt...