Öppen mun

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Earane
    • December 2007
    • 4

    Öppen mun

    Jag köpte två guppyhonor. De verkade pigga men en har slutat att äta. Den har munnen öppen(det ser ut som den inte kan stänga munnen) Den är stilla på sammma ställe mest hela tiden men sen simmar den sakta en bit och är stilla. Den håller sig mest vid ytan men bryr sig inte om maten. Den andra honon är pigg och simmar runt me dde andra fiskarna som vanligt. Är det någon som hört talas om de innan och vet va jag ska göra??
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är säkert ingen sjukdom som är smittsam utan den kanske har fått en skada som inte gör att den kan stänga munnen.
    Ser du att den i fortsättningen inte kan äta så ta kontakt med affären och tala om problemet och be att få en ny, om det nu inte är så länge sedan du köpte dem.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Earane
      • December 2007
      • 4

      #3
      Den har nog inte fått det i affären den åt i början...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Då kan jag inte råda dig på annat sätt än att hålla koll på om den bättrar sig, och gör den inte det så är det lindrigast för fisken att du tar bort den än att den svälter ihjäl.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Earane
          • December 2007
          • 4

          #5
          Den dog på natten dan efter... Jag hittade den på morgonen

          Kommentar

          • Vinter
            • August 2006
            • 248

            #6
            Köpte en guppy hona för lite sen, och när jag släppte ut den i karet såg jag att hon hade munnen öppen hela tiden och rörde den inte som fiskar brukar göra. Åt inte men verkarde för övrigt väldigt pigg.
            Jag gick tillbaks med den samma dag, bara några timmar efter jag köpt den. Men dom såg inget fel på den... Så jag fick ta hem den igen och sånna fall komma tillbaka om den dog.
            Och det gjorde den.

            Men den såg ut att ha blivit klämd över munnen på nåt sätt, den hade ständig plutmun. När jag hittade den död hade den fått svarta prickar runt munnen och ovanpå huvudet... vad nu det kan ha varit.
            19L Räkor
            63L
            240L under uppstart

            Kommentar

            • Lill_Lena
              • September 2006
              • 173

              #7
              Ursprungligen postat av Vinter
              Köpte en guppy hona för lite sen, och när jag släppte ut den i karet såg jag att hon hade munnen öppen hela tiden och rörde den inte som fiskar brukar göra. Åt inte men verkarde för övrigt väldigt pigg.
              Jag gick tillbaks med den samma dag, bara några timmar efter jag köpt den. Men dom såg inget fel på den... Så jag fick ta hem den igen och sånna fall komma tillbaka om den dog.
              Och det gjorde den.

              Men den såg ut att ha blivit klämd över munnen på nåt sätt, den hade ständig plutmun. När jag hittade den död hade den fått svarta prickar runt munnen och ovanpå huvudet... vad nu det kan ha varit.
              vilken akvarieaffär köpte du den?

              Kommentar

              • Earane
                • December 2007
                • 4

                #8
                Det låter typ som min fisk...

                Kommentar

                • Vinter
                  • August 2006
                  • 248

                  #9
                  Lill_Lena: Jag köpte den på Grizzly. Får man fråga varför du undrar det?
                  19L Räkor
                  63L
                  240L under uppstart

                  Kommentar

                  • Lill_Lena
                    • September 2006
                    • 173

                    #10
                    Ursprungligen postat av Vinter
                    Lill_Lena: Jag köpte den på Grizzly. Får man fråga varför du undrar det?
                    jag är bara nyfiken av mig.

                    Kommentar

                    • Vinter
                      • August 2006
                      • 248

                      #11
                      Ok, det får man vara.
                      19L Räkor
                      63L
                      240L under uppstart

                      Kommentar

                      Arbetssätt...