hjälpa mig här lite :/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    hjälpa mig här lite :/

    det är så att jag hade fått vitaprick sjukan i min malawi tank och jag har behandlat dem och de måt mycket bättre nu och prickarna håller på att försvinna men det är en sak som fortfarande orar mig...ändå sen de insjuknade så började vissa av fiskarna bara stå stilla i vattnet och rörde sin kropp som de försökte simma framåt men de kommer ingenstans och de håller fortfarande på med det och jag vet inte vad jag ska göra fö att de ska sluta med det...ni kanske inte råka ha någon aning om vad det rör sig om??, om det är vitaprick som spökar fortfarande?...jag behandlade de med protozin och hade i lite ektozon.

    lite info om min tank
    237 liter, blästersand som bottenmatrial, än sålänge har jag bara kalkstenar, har ett powerhead som sitter i en modul pumpar 800 l/h, temperaturen ligger på 27 grader..
    MVH macke_fisk
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Skulle tro att de fortfarande är lite slöa efter sjukdomen och behandlingen. Det lär bli bättre framöver.
    Det kan också hända att du får behandla mot vita prick flera gånger, medicinen tar bara på ett visst stadium i parasitens utveckling.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      ok...då väntar jag och ser vad som händer...var så länge sen jag had någon sjukdom i mina akvarium...men tackar för svaret...får ha tålamod och vänta och se vad som händer.
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      Arbetssätt...