Min sista siamesiska algätare dog idag...

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tvilum
    • June 2007
    • 82

Min sista siamesiska algätare dog idag...

Jag skrev i en tråd tidigare att 2 av 3 hade dött, men idag så hade den sista dött också.
    Även denna verkade fram till döden vara fullt frisk. Simmat som vanligt mumsat på allt som vanligt. Alla som har dött har varit tjocka och har växt bra och inga synliga skador.
    Jag tänkte på om det finns någon speciell alg som de kan ta skada av som kan komma i ett akvarium.
    Ingen alls som har en liten aning om vad som felar ??
  • patdah
    • November 2007
    • 659

Kan dom inte ha dött på grund av hög ålder då?
    /Patrik

I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

Kommentar

• Tvilum
      • June 2007
      • 82

Ursprungligen postat av patdah
      Kan dom inte ha dött på grund av hög ålder då?
      Tanken har slagit mig, men jag själv har haft dem i 5-6 månader och de var väldigt små när jag köpte dem, har iofs inte järnkoll på hur länge dessa lever.
      Sen har de dött med 1,5 veckas mellanrum...

Kommentar

• axeisi
        • September 2007
        • 804

hmm.. märkligt :S

Kommentar

• Tvilum
          • June 2007
          • 82

Ursprungligen postat av axeisi
          hmm.. märkligt :S
          Ja visst är det....jag fattar ingenting

Kommentar

• lenis3
            • June 2004
            • 2254

har du koll på vattenvärdena?
            du får skriva mer om ditt akvarie, t ex storlek, hur länge det varit igång, antal fiskar, hur är cirkulationen osv.. hur ofta gör du vattenbyten?

jag upplever att siamesiska algätare är rätt tåliga så min gissning är att ditt vatten är dåligt. fiskarna dog definitvt inte av ålder, de blir flera år gamla.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

Kommentar

• Tvilum
              • June 2007
              • 82

Ursprungligen postat av lenis3
              har du koll på vattenvärdena?
              du får skriva mer om ditt akvarie, t ex storlek, hur länge det varit igång, antal fiskar, hur är cirkulationen osv.. hur ofta gör du vattenbyten?

jag upplever att siamesiska algätare är rätt tåliga så min gissning är att ditt vatten är dåligt. fiskarna dog definitvt inte av ålder, de blir flera år gamla.
              Ok då kommer mer info här.
              150l bytar ca 1/3 vatten varannan vecka (men fyller på vi dunstning oftare). Cirkulationen är bra..gissar jag...har inte hört något annat när jag berättat om det för kunniga. Tvättar alltid ur filtret i "gammalt" akvarievatten.
              Jag har haft det igång va 5 ½ månad. Än så länge så är det inte några andra som dött. Har p.botior,guppy,platy,n.tetra,och räka.
              Har inte haft några direkta problem hittills,så ska jag ta med mig vatten till fiskaffären och be dem testa det?
              Det jag har haft lite problem med är att nya växter har dött (om det kan spela någon roll )
              Hoppas att det kan vara till någon hjälp

Kommentar

Arbetssätt...