sjuk hongi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jeffa
    • July 2007
    • 62

    sjuk hongi

    Min hongi beter sig lite konstigt. Har behandlat akvariet för bukvattensot coh alla verkar må bra och är pigga. Det var aldrig i något långt gånget skede-så jag tog en chansning och medicinerade och det hjälpte. Nu verkar min hongi lite skum. Antingen tuggar hon eller så är hon sjuk? Hon äter som vanligt och simmar runt. Hur ser man skillnaden? Har bara haft malawi i 1 mån och är ganska färsk. Någon som vet? Tacksam för svar Hälsningar Jennifer
    Senast redigerad av jeffa; 30 September 2007, 07:20.
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

    #2
    Simmar den mycket vid ytan?
    isåfall så kan det vara *gift* eller syrebrist.
    *Ammoniak,Nitrit osv

    Annars ska man aldrig chansa på nån medecin utan att veta vad det är för sjukdom.

    Kommentar

    • jeffa
      • July 2007
      • 62

      #3
      Nej då. Alla värdena är helt i sin ordning och den beter sig fullt normalt även om den gör så där med munnen. Är också emot att medicinera i "onödan"
      men ringde först och rådfrågande akvarieleasing och dom sa att de troligtvis var bukvattensot. Filmade och visade en snutt när jag köpte medicinen.

      Kommentar

      • 3 guppy
        • February 2007
        • 2068

        #4
        Dålig cirkulation i akvariet?

        Kommentar

        • jeffa
          • July 2007
          • 62

          #5
          Nåpp... har två pumpar

          Kommentar

          • 3 guppy
            • February 2007
            • 2068

            #6
            hur stort är karet.

            Kommentar

            • jeffa
              • July 2007
              • 62

              #7
              250l, men jag antar att jag får se vilken utgång de får. Antingen får vi familjen utökad eller så får jag väl se om den visar några andra symtom längre fram.
              Fast nu verkar den ha slutat... Kanske bara något tillfälligt. Jag får hålla ögonen på den.
              Senast redigerad av jeffa; 30 September 2007, 10:54.

              Kommentar

              Arbetssätt...