Gör min lillponke (blå gurami).
Han bli våldsamt jagad av honan igen.
Skall ta det från början:
Nytt akvarie, förmånga nya fiskar och så en klämd första hane, han blev åxå våldsamt jagad av honan då han var skadad och därmed *sjuk*
införskaffa hane 2 lillponken, fick nitrit fixade det.
ett par dagar senare så ser jag han hänger mest ovan den nya pumpen(har klämt ut gojset från den gamla pumpen, som den fick suga i sig i en hink akvarietvatten innan den åkte i)
han simmar inte så mycket men är framme vid fodring, samt han söker botten för föda.
Nu har han fått en mörkare fläck nära där skinnet börjar vid bakfenen, samt att hans fena är trasig, itu på ett ställe.
Ser inte att den skulle vart ljusare eller nått bara en mörkare fläck.
Den är även lite fransig och ser lite skruttig ut(fenan)
Honan jagar han så fort hon ser han, annars får han vara ifred.
Honverkar inte gilla han för han inte mår bra,samt hon är tjock och börjar se romfylld ut.Eller om hon bara är lite tjock så där i största allmänhet
Problemet är bara att han nog är lite ung för att börja blåsa nå bubbler åt henne ;-)
Funderar på om det kan vara fenröta, men är osäker för att det inte stämmer helt
Går det att rädda han skall jag flytta han till 1rum utan kök?
saltbad kan det vara nått och hur gör man det?
=/ eva
Han bli våldsamt jagad av honan igen.
Skall ta det från början:
Nytt akvarie, förmånga nya fiskar och så en klämd första hane, han blev åxå våldsamt jagad av honan då han var skadad och därmed *sjuk*
införskaffa hane 2 lillponken, fick nitrit fixade det.
ett par dagar senare så ser jag han hänger mest ovan den nya pumpen(har klämt ut gojset från den gamla pumpen, som den fick suga i sig i en hink akvarietvatten innan den åkte i)
han simmar inte så mycket men är framme vid fodring, samt han söker botten för föda.
Nu har han fått en mörkare fläck nära där skinnet börjar vid bakfenen, samt att hans fena är trasig, itu på ett ställe.
Ser inte att den skulle vart ljusare eller nått bara en mörkare fläck.
Den är även lite fransig och ser lite skruttig ut(fenan)
Honan jagar han så fort hon ser han, annars får han vara ifred.
Honverkar inte gilla han för han inte mår bra,samt hon är tjock och börjar se romfylld ut.Eller om hon bara är lite tjock så där i största allmänhet
Problemet är bara att han nog är lite ung för att börja blåsa nå bubbler åt henne ;-)
Funderar på om det kan vara fenröta, men är osäker för att det inte stämmer helt
Går det att rädda han skall jag flytta han till 1rum utan kök?
saltbad kan det vara nått och hur gör man det?
=/ eva
Kommentar