Hjälp ! död fisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Arek91
    • April 2007
    • 165

    Hjälp ! död fisk

    Jag har 10 stycken små fiskar. Vet dock inte bad dem heter. Liknande barber fiskar. En av dem dog. Hans / hennes öga bara rammla av och när jag tog ut den med håven så var håven svart av fiskens färg. Jag har medecin mot dem "Vanliga sjukdomarna" ska jag ge det .. vad beror det på att fisken får denna sjukdom ?
    Min zoon : http://www.zoonen.com/minzoon.asp

    Simma lungt / Arek

  • toccata
    • January 2004
    • 1238

    #2
    Är du säker på att fisken inte har blivit biten av en annan fisk? Ögat kan ha blivit avbitet. Man ska inte medicinera utan att veta vad det är man har för problem. Man ska i det längsta undvika medicinering, för när du medicinerar dödar du många viktiga bakterier i akvariet. Titta på de övriga fiskarna: Hur ser deras kroppar och fenor ut, är de livliga, äter de som de ska?

    Om övriga fiskar ser ut att må bra efter att du avlivat den fisken, behöver du inte göra något just nu, fortsätt med regelbundna vattenbyten, 30% en gång i veckan och avvakta.

    Ser du något symptom på de andra fiskarna (utväxter, bölder, "ludd", eller att de simmar konstigt eller beter sig konstigt) så kan du förklara vilka dessa symptom är här i forumet, och kanske få ett bättre svar då.
    / Ebba

    Kommentar

    Arbetssätt...