vita prick??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • commit
    • May 2007
    • 1

    vita prick??

    jag har upptäckt pyttesmå prickar i mängder på en av mina fiskar... jag vet inte hur vita prick ser ut å jag har inget kar jag kan sätta han i karantän så måste avliva honom men vill ju isf vara säker på att det e vita prick. Är det kanske någon som har en bild på en fisk med vita prick lr tips på hur det kan se ut? tack för alla svar Mvh Eddie

    ps ny här
  • ize
    • May 2004
    • 612

    #2
    Gör en sökning.. finns massor av info här på siten..
    Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

    Amor vincit omnia

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      Det ser ut som fisken är full med små saltkorn.. på't ungefär..
      Har fler fiskar prickar imorgon - köp medicin. Vitaprick sprider sig snabbt och är därför ganska lätt att "fastställa".
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • matlo
        • May 2007
        • 295

        #4
        Ursprungligen postat av commit
        jag har upptäckt pyttesmå prickar i mängder på en av mina fiskar... jag vet inte hur vita prick ser ut å jag har inget kar jag kan sätta han i karantän så måste avliva honom men vill ju isf vara säker på att det e vita prick. Är det kanske någon som har en bild på en fisk med vita prick lr tips på hur det kan se ut? tack för alla svar Mvh Eddie

        ps ny här
        "" jag har upptäckt pyttesmå prickar i mängder på en av mina fiskar... jag vet inte hur vita prick ser ut å jag har inget kar jag kan sätta han i karantän så måste avliva honom ""

        Nu vet inte jag om jag har förstått det fel? men som jag fattar det så ska du avliva en sjuk fisk? varför inte köpa medicin! fråga i affären där du köper fiskar etc, dom har alltid mediciner där. Sen dessutom om inte andra fiskar i akvarium är sjuka så tar dom inte skada av medicinen, iallafall inte vad jag har hört i djur affärer och sånt, sen kan man ju också söka på www.Google.se på bilder och sånt hur vita pricken ser ut.
        Lycka till med din fisk/fiskar!
        Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

        Kommentar

        Arbetssätt...