Grå ögon på Golden labidochromis...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KickTack
    • September 2006
    • 1

    Grå ögon på Golden labidochromis...

    Min största Golden labidochromis hona har fått helt grå/vita ögon. Hon verkar helt blind och det ser läskigt ut, hon ser "kokt" ut i pupillen. Hon äter och verkar klara sig rätt bra trots ögonen men hon kanske har ont?

    Vet någon vad man kan göra för att hjälpa henne? Vad kan det vara, kan fiskar få gråstarr?

    Jag vet inte exakt hur gammal hon är men minst 3 år hon har haft några kullar, är ca 10 cm lång. Hon bor i ett 300L akvarium och äter röda mygglarver, ciklidpellets och flingfoder. Jag gör delvattenbyten regelbundet och har bra balans i karet. Ingen annan av goldisarna mår dåligt bara hon.

    Vad göra
  • quarantino
    • February 2007
    • 350

    #2
    Isolera om det inte pågått länge! Äter hon och beter sig i övrigt som vanligt så låt henne vara, annars så föreslår jag en snabb avlivning om hon nu inte har en botbar sjukdom! Myxazin tog bort "slöja" från en av mina fiskars ögon!

    Vad jag läst så bör man i möjligaste mån undvika att mata/hantera med just röda mygglarver, dels för fiskarnas, och dels för din egen skull. Finns trådar om det!

    Kommentar

    Arbetssätt...