Vad är det för fel med min guppy?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xabiib
    • April 2007
    • 32

    Vad är det för fel med min guppy?

    Min guppy hona håller på att dö, men varför?
    Hanen var på henne dirket när jag släppte ner henne. Nästan från början så började hon att hålla sig undan, gömma sig i javamossan och sen kom hon inte fram när det var mat. Jag tog med mig vatten till en djuraffär och kollade värderna och dom var bra, lite lågt pH. När jag kollar på bakfenan verkar det som om dom andra fiskarna varit framme och gnagit, det ser ut som det är blod där också. VAD ÄR DET FÖR FEL?
  • åheim
    • April 2006
    • 13129

    #2
    om nu den här fisken var en nykomling så kan den fisk som redan är inbodd i karet vara väldigt aggressiv och gå hårt åt nykomlingen och det kanske blev för mycket för den...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • xabiib
      • April 2007
      • 32

      #3
      Ursprungligen postat av åheim
      om nu den här fisken var en nykomling så kan den fisk som redan är inbodd i karet vara väldigt aggressiv och gå hårt åt nykomlingen och det kanske blev för mycket för den...
      Jag köpte alla fiska samtidigt..

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13129

        #4
        ok så du släppte i alla samtidigt... ja den kan ha fått nån skada vid transporten kanske? om den inte piggar på sig och anpassar sig i akvariet så tycker jag du ska avliva den så den slippar lida! en fisk som av någon anledning blivit försvagad blir ofta hårt mobbade och de jagar livet ur den...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • xabiib
          • April 2007
          • 32

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          ok så du släppte i alla samtidigt... ja den kan ha fått nån skada vid transporten kanske? om den inte piggar på sig och anpassar sig i akvariet så tycker jag du ska avliva den så den slippar lida! en fisk som av någon anledning blivit försvagad blir ofta hårt mobbade och de jagar livet ur den...
          Nu är den avlivad

          Kommentar

          Arbetssätt...