Bör jag vara orolig?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morrhoppa
    • October 2006
    • 755

    Bör jag vara orolig?

    Guppy 1: Har för ca fem dagar sen fått yngel, har trådig avföring och lite taggig fena. Äter och är pigg.

    Guppy 2: Har ganska taggig fena, äter och är pigg.

    Alla vattenvärden är bra.

    De kan vara lite stressade då jag förra veckan hade en kamp mot infusorier med ganska måmnga vattenbyten och att jag sedan fångade upp en massa yngel från akvariet.

    Är de sjuka eller vad är det?
    Man blir inte vuxen bara äldre!
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    #2
    hur mena du med "taggig" ha du nån bild??
    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

    Kommentar

    • morrhoppa
      • October 2006
      • 755

      #3
      Tyvärr så har jag ingen kamera. Taggig som att små trekanter av stjärten har försvunnit, jag ser inga fentrådar eller något som kan vara svamp.

      Fast jag är mest orolig för det trådiga bajset.
      Man blir inte vuxen bara äldre!

      Kommentar

      • morrhoppa
        • October 2006
        • 755

        #4
        Nu är jag orolig.

        Hon har rött trådigt bajs, står mest och gömmer sig under vattenytan och är inte hungrig.

        Finns det någon chans att hon blir bättre om jag saltbadar henne eller höjer tempraturen eller vad som helst?

        Snälla svara mig...
        Man blir inte vuxen bara äldre!

        Kommentar

        • morrhoppa
          • October 2006
          • 755

          #5
          Kom igen, någon?
          Man blir inte vuxen bara äldre!

          Kommentar

          • Cold
            • March 2006
            • 1127

            #6
            ha du bara guppy?annars kan du ju prova bada,förutsatt att dom tål,ja ha salt i hos mina,å dom simma på som vanligt
            540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

            Kommentar

            • Cold
              • March 2006
              • 1127

              #7
              kolla upp om din mal tål salt först(för du måste väl ha de?)
              540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

              Kommentar

              • morrhoppa
                • October 2006
                • 755

                #8
                Jag saltbadade henne i en hink i ca en halvtimme men jag vet inte om det gjorde någon skillnad...

                Hon ska väl dö eller något, känns bara så tråkigt man vill ju i alla fall försöka om hon är sjuk man jag vet inte vad jag ska göra heller, känns lite hopplöst. Man kan inte lita på zooaffärer och jag känner ingen som är erfaren på akvarier så det blir att fråga här men då är det ingen som svarar. Men det är såklart, svårt att svara när man inte vet.
                Man blir inte vuxen bara äldre!

                Kommentar

                Arbetssätt...