Svamp angrep? & två sjuka tetror ):

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • veronica27
    • February 2007
    • 115

    Svamp angrep? & två sjuka tetror ):

    Flera av min ny inköpta nyontetror ser ut att ha insjunkna magar. Men de var ju så små när jag fick dom, svårt att se ordenkligt. Iallfall så har två av dessa tappat färgen där det röda möter det blå. En har ett jack i sin sjärt fena och den andra har ingen sjärtfena alls. Förmodligen en av fjärilarna som har smakat.
    Hanen har fått ett angepp på/över ögat, något vitt buktar ut. Kan det vara svamp?
  • quarantino
    • February 2007
    • 350

    #2
    Kan vara svamp eller, popeye, bild?

    Myxazin mot popeye!

    Kommentar

    • veronica27
      • February 2007
      • 115

      #3
      Vår kammera är ut lånad tyvär.

      Kommentar

      • veronica27
        • February 2007
        • 115

        #4
        "Popeye", svullna ögon

        Symptom Popeye är en bakteriel infektion orsakad av smutsigt vatten. Får det fortsätta så tar det ca: 1 vecka för ögat att "poppa ut" ur huvudet.

        Behandling Byt vatten i akvariet. Behandla vattnet med antibiotikell lösning var 3:e dag tills din bettas ögon är normala igen.

        Hittade detta men ingen bild. Någon som har någon? måste båda ögonen vara påverkarde för att det ska vara detta?

        Kommentar

        • quarantino
          • February 2007
          • 350

          #5
          Ska leta efter en bild och nej ett öga kan vara drabbat!

          ---

          En bild: http://www.fishjunkies.com/images/popeye4.jpg

          Det var denna jag hade i åtanke: http://www.bettatalk.com/images/POP-EYE_drop_shadow.jpg

          Min ena imbellishanne fick ett svullet öga, vilket gick över med Myxazin, dock kan popeye ha olika orsaker men för kampfiskar sägs det att bakterie är den vanligaste orsaken!
          Senast redigerad av quarantino; 24 March 2007, 19:53.

          Kommentar

          • veronica27
            • February 2007
            • 115

            #6
            Han i djur affären pratade om en parasit bakom ögat. har köpte medicin och behandlar nu.

            Kommentar

            • quarantino
              • February 2007
              • 350

              #7
              Det kanske inte blir så bra om det nu är en bakterie och inte en parasit, är olika mediciner...

              Vad blev det för medicin?

              Kommentar

              Arbetssätt...