Sjuk Ap. nijsseni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diväteoxid
    • December 2006
    • 356

    Sjuk Ap. nijsseni

    Jag har en balja på 180 L och gjorde 1/3 vattenbyte förra fredagen, varit igång sen dec-2006.
    I mitt kar har jag 7 glödbandstetror, 8 rödmunstetror, 2 Apistogramma nijsseni, 2 L1 och 1 Apistogramma agassizii. I går var nijsseni hanen lite slapp och gömde sig bland stenarna, vilket han aldrig gjort eftersom dom har lekt 2 gånger på 2-3 veckor (inge yngel). Men idag låg han på botten och "flåsade", men har sina fina färger kvar. Tog upp han i håven för han blev biten och mobbad av agassiziin (håller han nu "fånge" i håven). Till historien tillkommer också att jag förra torsdagen köpte 2 agassizii men honan dog bara nån dag efter koppning, utan att jag vet varför.
    Har tyvärr inga vattentester hemma men kan rapportera att alla andra fiskarna mår bra. Jag har sett en sorts bula på undersidan av hans mun ibland...kan det vara nån parasit eller nåt annat.
    Frågan är nu...ska jag avliva han eller vad ska jag ta till mig. Har ingen möjlighet att få han till ett eget kar på kort tid. Kom på att han blev dålig efter att fiskarna fick egengjord räkmix...kan den vara gammal eller har han satt nåt i halsen ??? Tacksam för tips! Tycker så synd om han...
  • diväteoxid
    • December 2006
    • 356

    #2
    Nu spelar det ingen roll...han dog nyss.

    Kommentar

    Arbetssätt...