Hjälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Queen_xiter
    • January 2007
    • 264

    Hjälp!!

    Jag har bytt från grus till sand i mitt akvarium igår. sparade ca hälften av de gamla vattnet lät de stå några timmar efter jag fyllt upp de igen innan jag koppade i fiskarna igen men nu verkar dom inte må så bra.. En ligger efter botten bara, några är vid ytan och en har blivit blek.. Det är röda ciklider det handlar om.. Har inga vatten tester men vad ska jag köpa o testa och vad kan de vara för fel. Hade i nitrivec o aquatan lr vad dom heter vid vattenbytet. Borde väll inte vart värre än ett vanligt 50% vattenbyte väll? Gjorde aldrig rent filtret och lät filtret vara i blöt hela tiden.
    Snälla svara om ni vet.
    Kolla in min hemsida
    www.dammaquaristen.se
  • cobra
    • December 2004
    • 1743

    #2
    Var filtert i gång hela tiden i det andra vattnet
    Fotosidan.se

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      om filtret var avstängt måste man göra rent det innan man sätter igång det, annars bildas syreätanade bakterier (har jag för mig). Andas fiskarna häftigt? Om det är det som har hänt så föreslår jag 50% vattenbyte + filterrengöring (du kramar ur filtermattan i ljummet vatten)
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • Queen_xiter
        • January 2007
        • 264

        #4
        Har inget sådan filter. Har en tom fluvalpump som sitter bakom en stor filtermatta. Så nej de var inte igång..Nä flämtar gör dom inte. Dom flesta mår bra, ser pigga ut men nån enstaka ser lite hängig ut. Sen tänkte jag på nu med den nya sanden så hamnar ju all skit ovanpå lixom. Är inte de farligt?
        Kolla in min hemsida
        www.dammaquaristen.se

        Kommentar

        Arbetssätt...