Mossiga Mollys

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tartaros
    • February 2007
    • 66

    Mossiga Mollys

    Jag vill börja som sig bör med att tacka alla er som tar er tid att titta/svara på denna tråd.

    Mina mollys har under de senaste dagarna utvecklat en pigmentförändring som i det närmaste påminner om ny mossa på en gråsten. Inga utbuktningar eller något som liknar svampangrepp bara en skiftning i färgen, i övrigt glada i mat och aktivitet. Är fundersam på hurvida detta är normalt eller eventuellt en sjukdom. Om misstanke av sjukdom uppstår vad bör jag göra?


    Akvarie Info:

    Ålder 1,5 år
    54 L
    PH 7


    Invånar Info:

    3 Molly
    3 Platy
    10 Kilisar
    2 Kuhli

    Tack på förhand
    //Frågvis ung i en uråldrigvärld.
    "I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?"

    //D.Adams
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Det är ganska normalt att BM får lite färgförändringar i det svarta och går mot lite fläckigt grönaktigt när det har gått några generationer.
    Sedan om det är den ursprungliga färgen som kommer åter låter jag vara osagt, men det är nog ett hett tips.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Tartaros
      • February 2007
      • 66

      #3
      Tänk Ansjo du vet verkligen hur man gör en killer riktigt glad du! Hoppas verkligen du har rätt. Tackar tackar för svaret.
      "I think fish is nice, but then I think that rain is wet, so who am I to judge?"

      //D.Adams

      Kommentar

      Arbetssätt...