vita prick+vattenbyte

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    vita prick+vattenbyte

    Hej jag har haft vita prick och behandlat med 2 kurer protozin.. men fortfarande är det en gurami som har en massa prickar och ser allmänt sliten ut. för övrigt mår alla fiskar bra och ingen prick syns till.. bör jag sätta guramin i karantän eller är prickarna egentligen döda och ofarliga för övriga fiskar i karet? min andra fråga är om jag nu bör göra ett vattenbyte.. koppade in 2 LDA33 så sent som igår, kanske borde vänta några dagar för deras skull?

    /Mvh Oscar
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • Kenny*92
    • September 2006
    • 1919

    #2
    Köpte du nya fiskar när en annan firre var dålig?tror du skulle väntat med de.
    "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

    Travian is The Shit

    Ha D Gött


    ///Mvh Kenny

    Kommentar

    • woodo
      • January 2007
      • 605

      #3
      alltså grejjen är ju den att den ser hur frisk som helst ut förutom prickarna... den är minst lika pigg som dom andra+ att jag avslutat behandlingen.
      150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

      Kommentar

      • Kenny*92
        • September 2006
        • 1919

        #4
        Aha okej.Den såg allmänt sliten ut läste jag också.Är de prickar kvar finns parasiterna kvar.
        "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

        Travian is The Shit

        Ha D Gött


        ///Mvh Kenny

        Kommentar

        • woodo
          • January 2007
          • 605

          #5
          mjo det skumma är att det inte syns minsta spår av prickar på någon annan fisk i karet.. är bara den, alla andra har ramlat av och dött.
          150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

          Kommentar

          • Kenny*92
            • September 2006
            • 1919

            #6
            när dom parastierna gräver ut sig seare så kommer du se att de kommer vara prickar på dom andra.
            "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

            Travian is The Shit

            Ha D Gött


            ///Mvh Kenny

            Kommentar

            • woodo
              • January 2007
              • 605

              #7
              jo det kan nog mycket väl stämma.. har du någon kommentar till om jag ska lyfta ut den ur karet eller inte? fortsätter gärna behandla annars men kan det helt enkelt vara så att ibland blir det "hopplösa" fall?
              150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

              Kommentar

              • Kenny*92
                • September 2006
                • 1919

                #8
                Testa värt ett försök.hålla kolla på dom andra fiskarna i ditt 310 l kar
                "Akvarie Missbrukare Är Vi Allihopa"

                Travian is The Shit

                Ha D Gött


                ///Mvh Kenny

                Kommentar

                • Isolde81
                  • August 2006
                  • 233

                  #9
                  Som Kenny sade, det är dumt att skaffa nya fiskar när man har sjuka fiskar i samma kar. Det gäller att ha tålamod. Tänk på att ditt kar nu räknas som nystartat, eftersom medicineringen slår ut bra likväl som dåliga bakterier. Ha i nyttobakterier, håll koll på nitriten, mata sparsamt och skaffa inte fler fiskar på ett par veckor.
                  110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

                  Kommentar

                  • woodo
                    • January 2007
                    • 605

                    #10
                    jo jag förstår det men kunde inte hålla mig, är inte i sthlm så ofta direkt! :P alla värden är perfekta förutom just att 2 guramis fortfarande har en massor prickar.
                    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

                    Kommentar

                    Arbetssätt...