det ska finnas en universal medicin man kan köra om man e osäker på vilken sjukdom fiskarna har, e det nån som testat det?
universal medicin?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Jag har medicinerat med Medimor, kanske inte universalmedicin (?), men det är iaf väldigt bred och botar flera olika sjukdomar.. och vad jag såg så fungerade den fint.
Precis som hos människor misstänker jag dock att det bästa är att använda en så "smal" medicin som möjligt, som verkligen är inriktad på det speciella problemet. Man ska ju inte ge medicin i onödan.
Men vet man inte sjukdomen så kan det vara smart med en bredare medicin som botar de olika tänkbara sjukdomarna. -
Många fiskar blir sjuka av medicin. Så ger man fel medicin har man börjat i fel ända, liksom. Jag skulle inte rekommendera det!!!
/Matsvin.Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvinKommentar
-
Enda universalmedicinerna är salt och vattenbyten.
EDIT: Just vad gäller salt... så säljs väl saltblandningen Ektozon som en universalmedicin, tror jag.Senast redigerad av Azur; 21 February 2007, 01:04.Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!Kommentar
Kommentar