neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    neontetra

    Kan det vara en sjukdom när neontetrorna tappar ena ögat? 3 av 10 neoner har bara ett öga, eller är det någon som är elak mot dem? de går ihop men glödbandstetra och guppy..
  • åheim
    • April 2006
    • 13134

    #2
    Ursprungligen postat av gickan_87
    Kan det vara en sjukdom när neontetrorna tappar ena ögat? 3 av 10 neoner har bara ett öga, eller är det någon som är elak mot dem? de går ihop men glödbandstetra och guppy..
    varken glödbandtetra eller guppy är ögonbitare... om du inte har någon fler fiskart i karet så kan det möjligen vara en parasit som sätter sig bakom ögat och som till slut gör att dem tappar ögat men det är ovanligt! hade samma problem med mina pansarmalar men i det fallet så var det mina macropoder som var boven och gav bort dessa...
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • gickan_87
      • November 2003
      • 1873

      #3
      Den enda arten jag har mer är två praktbotior som bor där tillfälligt.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13134

        #4
        det är svårt att säga men tror mest på att någon fisk orsakar detta... och det brukar hända på natten när fisken ser dåligt och dem kan smyga fram och nypa till... jag tror att praktbotiorna är boven i dramat, dem är ganska nattaktiva och navigerar bra i mörkret med hjälp av sina känselspröt! och neonteran brukar ligga lägs botten på natten...
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • 3 guppy
          • February 2007
          • 2068

          #5
          att neontetror tappar ögat är ingen problem hos mig men vad jag vet är det ingen sjukdom

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            jag håller med åheim.....tror osså att det är praktbotian som är boven i detta drama
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            Arbetssätt...