Konstig neontetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    Konstig neontetra

    hej.
    satt och kolalde idag och fick syn på en konstig neontetra, den är som lite vit, känndes som neonsjukan men de ser lite halvskumt ut, nästan som den vore inbäddad i rök eller nått, dock bara på ena sidan och några fjäll ser ut att stå ut på just de drabbade området, de verkar som ett par av mina fiskar råkat i bråk då en av mina platys har ett mindre märke med, troligen från en mal jag har som är väldigt argsint och brukar suga sig fast på fiskarna när de komemr för nära hans mat.

    men men platyn blir nog bra, är inte vita prick den har iaf.

    Men vad säger ni om neontetran? plockade upp den omeddelbart och har den i en mindre behållare med salt osv i, kan den bli "frisk"?
    den har inga tecken på att må dåligt, den ser bara skum ut med de vita som räcker halva långsidan på den.

    Avliva eller försöka klara den?

    Har inte köpt några nya fiskar, har dock flyttat några guppys från mitt andra kar till mitt större, tycker dock inte de skulle va orsaken då jag plockar mellan de rätt ofta och använder samma håvar, osv till båda.
    Senast redigerad av Pumba; 11 February 2007, 17:01.
  • Pumba
    • January 2007
    • 345

    #2
    fick avliva den, ville inte riskera att de andra åker på något, de kostar inte emr än några kronor så är dumt att riskera hela stimmet om den nu hade någon sjukdomm.

    Kommentar

    Arbetssätt...