Ny i Discusvärlden

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DiscusPhilip
    • February 2007
    • 4

    Ny i Discusvärlden

    Hejsan allihop
    har skaffat discusar och haft dem i tre dagar.
    En har fått något konstigt svamplikande på ena vingfenan precis inpå kroppen och grumliga fläckar på ögonen .
    känner någon till vad det kan vara?
    hade killen som sålde fiskarna till mig hemma och han sade att det var en reaktion på ph Ph-fläckar) Kan detta vara sant? Eller är det möjligeh en svampinfektion jag fått på denna fisk?

    kul att vara med i forumet!
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Ursprungligen postat av DiscusPhilip
    Hejsan allihop
    har skaffat discusar och haft dem i tre dagar.
    En har fått något konstigt svamplikande på ena vingfenan precis inpå kroppen och grumliga fläckar på ögonen .
    känner någon till vad det kan vara?
    hade killen som sålde fiskarna till mig hemma och han sade att det var en reaktion på ph Ph-fläckar) Kan detta vara sant? Eller är det möjligeh en svampinfektion jag fått på denna fisk?

    kul att vara med i forumet!
    kan helt klart va Ph skador Vad var värdena de kom ifrån o vad kom dom till?
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • DiscusPhilip
      • February 2007
      • 4

      #3
      Hej Kaj
      Tack för ditt svar! Dock har grummligheten spridit sig till det andra ögat och det såg först ut som om ögat fylldes upp nerifrån med något ljust. Sedan blev det som en typ av varig prick mitt på ögat. Nu är det som om den vita/gula två milimeter stora pricken ser ut som en klämd finne med varet utanpå som ligger utanpå ögat. Sitter fast och ser jätte äckligt ut. det ser ut som om något vit/gult tar sig ut ut ögat.

      kan tyvärr inte vis ngn bild...vet inte hur jag gör.

      Kommentar

      • Glenn
        • April 2002
        • 3904

        #4
        Om du vill lägga upp bild på forumet så måste du bli guldmedlem. Annars kan du lägga upp på photobucket eller zoonen då en bild kan vara ganska bra att ha om folk ska försöka se vad det kan vara för fel
        Mvh /Glenn

        Min Zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...