Dvärgklogroda med svamp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hualilai
    • November 2005
    • 82

    Dvärgklogroda med svamp!

    Upptäckte idag att min dvärgklogroda var lite hängig så tog upp för tänkte att den inte hade fått tag i någon mat så tämkte mata den men den ville inte äta och då såg jag att han har svamp Lite på ryggen men mest på ena bakbenet Hur kan man behandla detta? Tål grodor sånt medel som man behandlar fiskar med?
    Senast redigerad av Hualilai; 28 January 2007, 17:10.
    Tjenom Zenom ( ;
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    #2
    Det är inte bara att den ömsar skinn? Om dom tål fiskmedicin är svårt att säga. Har behandlat paddor med Myxazin mot bakterier förr och det gick bra men dom är ju tåligare. Möjligen prova med tex Protozin halvdos kanske och se hur den reagerar. Gör det i en lite mindre behållare där du vet hur många liter som är i och prova. En halvtimme körde jag med paddorna, du kan ju prova med det om den inte verkar må dåligt av det. Skulle jag gjort i allafall. Kan vara försent oxå men man har försökt ändå
    Senast redigerad av eriahl; 28 January 2007, 17:37.
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Hualilai
      • November 2005
      • 82

      #3
      Ursprungligen postat av eriahl
      Det är inte bara att den ömsar skinn? Om dom tål fiskmedicin är svårt att säga. Har behandlat paddor med Myxazin mot bakterier förr och det gick bra men dom är ju tåligare. Möjligen prova med tex Protozin halvdos kanske och se hur den reagerar. Gör det i en lite mindre behållare där du vet hur många liter som är i och prova. En halvtimme körde jag med paddorna, du kan ju prova med det om den inte verkar må dåligt av det. Skulle jag gjort i allafall. Kan vara försent oxå men man har försökt ändå
      Tack så mycket för svaret!
      Jag har aldrig märkt av förut när den har ömsat, eftersom den borde ha gjort det, har haft den nåt år nu. och jag har ju sett på ena bakbenet att den är lite vit luddig
      Så det blir att åka in till affären imorgon och köpa Protozin! För den var väl till svamp? Och så ska jag prova det så som du sa. Och som sagt, bättre att man har försökt då
      Tjenom Zenom ( ;

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        #4
        Hoppas det går bra. Dom kanske inte har Protozin men något liknande borde dom ha
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Hualilai
          • November 2005
          • 82

          #5
          För sent, hittade den död
          Tjenom Zenom ( ;

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            #6
            Tråkigt. Kanske byta lite vatten oftare för vattenkvalitén kanske? Om du haft den en längre tid skulle det ju kunna vara vattnet eller matbrist som du funderade på.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            Arbetssätt...