Fläckig guldfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diego
    • January 2007
    • 4

    Fläckig guldfisk

    Jag har en guldfiskskål med 1 guldfisk och 4 sorgmanteltetra. Guldisen har fått fullt med brunaktiga fläckar över hela kroppen. Fläckarna har kommit väldigt plötsligt på 2-3 dagar. Bytte vatten för 3 dagar sedan. Affären trodde det var pigmentförändringar, men enligt min mening ser det inte ut som det.

    Vad tror ni det kan vara? Firren verkar ovanligt slö och "flåsig"

    Bild:
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Hur gammal är den?
    Är skålen liten är det normalt att den inte mår bra.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Diego
      • January 2007
      • 4

      #3
      Firren är 1½ år gammal. Skålen är rätt stor, den största de hade i butiken. De små tetrorna har inte drabbats verkar det som. Om det bara är pigmentförändringar, hur gör man för att det inte ska bli värre?

      Kommentar

      • Fellan
        • June 2006
        • 551

        #4
        Pigment kan man inte ändra på fiskar( lr inte ngt annat djur heller förden delen)

        Varför vill du ha bort fläckarna?? Själv tycker jag att det ser häftigt ut 8)
        Always look on the bright side of life!
        Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

        Kommentar

        • Diego
          • January 2007
          • 4

          #5
          Fläckarna blir värre och värre verkar det som och firren ligger mest på botten och "gapar"... tror definitivt det är nåt fel på honom, men symptomen verkar inte instämma på någon av de sjukdomar jag läst om på nätet....????? Iof kostar en ny firre bara några tior, men han har ett väldigt stort affektionsvärde för mig.

          Kommentar

          • Diego
            • January 2007
            • 4

            #6
            Nu är fisken död flöt på sidan så fick ta och göra slut på stackarn. Frågan är vad det var för något och om det är nån mening att köpa en ny fisk, den kanske drabbas av samma sak i så fall.

            Kommentar

            • Insomniac
              • December 2004
              • 310

              #7
              Den dog förmodligen pga dålig vattenkvalitet. Köp ingen ny fisk. Ingen fisk hör hemma i skål, speciellt inte guldfiskar.

              Kommentar

              Arbetssätt...