praktbotior

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    praktbotior

    vi släppte just i 5 st praktbotior i vårt nystartade 300l akvarium! det jag märkte är att temperaturen ligger på 22 medan det står att dom ska ha 24-26. tror ni det är någon fara och finns det något man kan göra för att minska risken för sjukdomar etc?

    /Mvh OSCAR!!!
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    #2
    Heisann!

    Hvor lenge har akvariet vært i gang?

    Min praktbotia har klart seg helt fint med temperaturer nede på 18-19 grader da varmekolben fikk problemer, så dine klarer helt sikkert av 22 grader
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

    Kommentar

    • woodo
      • January 2007
      • 605

      #3
      det har bara varit igång i 2 dygn(innan jag släppte i dom men använt bra med beredningsmedel osv)! tack för svar
      150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

      Kommentar

      • Sabina
        • January 2003
        • 481

        #4
        Postade precis ett svar i din tråd som ligger under karpliknande fiskar och trillade nu in på denna frågan. Om akvariet är så pass nystartat så vill jag gärna tipsa dig till att läsa infon här på zoopet som gäller just att få akvariet i balans, även om du nu använt beredningsmedel. Där finns en hel del matnyttigt att hämta i informationsväg.

        Vad gäller temperaturen ber jag dig kika på mitt svar i ditt andra inlägg.

        Lycka till!

        MVH

        Sabina
        Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

        Kommentar

        • Amaro
          • January 2007
          • 1709

          #5
          nej nej nej du ska ha minst 26 grader annars får de vita prick sjukan (hände mig)
          If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

          Kommentar

          Arbetssätt...