Konstigt på fjärilar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmachokladmal
    • December 2006
    • 89

    Konstigt på fjärilar

    Hej hej!

    Min fjärilshanne har fått något konstigt vid en gälen.. det var som en röd liten utbukning först. jag tyckte inte att han hade besvär av den men letade iallafall genom mina fisksjukdomsböcker efter orsaken. Hittade inget som såg ut som detta. Iallafall en sak som var nästan sån. Bölder eller nåt. Det stod att han hade protein brist och att man skulle mata med nåt foderdjur. Jag matar med sera FD mixopur i mitt sälskapsakvarium.

    Sen stod det nåt om bakterier så ajg behandlade med sera baktopur direkt. efter det ser det ut som om såret eller bölden har läkt. det är vitt på det stället nu och han verkade piggare igår. men idag är han slö och vill inte vara framme vi glaset utan helst bakom pumpen.. Vad är detta!

    Snälla hjälp!
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Den kan ha fått svamp där huden var skadad....om det nu är vitt där.
    Avvakta och se hur det utvecklar sig. Är fisken hängig så varför inte testa med ett vattenbyte? Efter avslutad medicinering har du säkert halvdålig/dålig vattenkvalite'. Har du testat vattenvärdena?
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Emmachokladmal
      • December 2006
      • 89

      #3
      Nu är han död tyvärr... Honan verkar hängig också.. ska byta vattnet imorron och testa Ph om jag kan få tag i ett test... Vart kan man få tag på bolivianska fjärilar? Har hört att de är tåligare :S

      Kommentar

      Arbetssätt...