Hjälp med Fjärilsciklider!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smurfmats
    • February 2003
    • 3538

    #16
    jättebra förklarat lene, men jag har ett tillägg, nitrit är NO2 inte NO3 som är nitrat...
    tråden om fjärilars lek!

    Kommentar

    • Lene
      • December 2006
      • 56

      #17
      Ursprungligen postat av smurfmats
      jättebra förklarat lene, men jag har ett tillägg, nitrit är NO2 inte NO3 som är nitrat...
      Åh, givetvis! Tack för påpekandet. Kemikunskaperna har tydligen redan börjat rosta efter drygt 4 års vila. Var svinless på kemin i slutet av gymnasiet, men nu när man kommit ifrån det ett tag börjar det nästan locka lite igen. Särskilt när man märker att man har lite nytta av kunskaperna ibland, även i vardagen.

      Kommentar

      • socolofi
        • December 2006
        • 1

        #18
        Hejsan!
        Har inte läst igenom alla inlägg tidigare men kan bara lägga till att (som sagt), fjärilar är väldigt krävande (behöver dock inte alltid vara) vad gäller vattenkvalitén. Men det har ni redan tagit upp.
        Tänkte mer inflika med att man bör vara otroligt försiktig vid medicinering av de, vilket de är väldigt känsliga för. Du bör alltså vara säker på vad det är de lider av innan du medicinerar.

        Det var mest ett litet tips, ingen rättning eller så, för jag vet inte vilken koll du haft.

        Mvh
        Maria
        "vi lever i en tid då barn på frågan om vad de vill bli när de blir stora svarar; kändis."

        Kommentar

        Arbetssätt...