hjälp min fisk är sjuk eller skadad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ghosten
    • August 2006
    • 106

    hjälp min fisk är sjuk eller skadad

    hjälp min fisk är sjuk eller skadad det är en demasoni hona när jag vaknade så simmade hon väldigt lustigt och då såg jag på ena lång sidan att hon ser ut som om hon är sönderskavd likaså ögat ser väldigt lustigt ut.
    vad skall jag göra jag har ett litet akvarie som jag lagt henne i så länge tills jag vet vad det är om det är en sjukdom eller någon annan fisk som var taskig

    plz help me
    längtar tills jag hittat mitt nya projekt...
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

    #2
    Det låter ganska mycket som att någon varit på henne. Hur många demasoni har du, och kanske framförallt, hur ser fördelningen honor/hanar ut?

    Det kan nog vara bra att ha henne i ett separat akvarium så att hon kan återhämta sig. Dock kan det bli problem när du ska sätta tillbaka henne. Är det någon hane som är uppenbart dominant, kanske det är en ide att flytta denne till det lilla karet ett tag när du återintroducerar henne, och kanske möblera om lite också.
    222 liter Malawi

    Kommentar

    • ghosten
      • August 2006
      • 106

      #3
      fördelningen är 4 honor 2 hanar sedan har jag golden och hongi med i samma akvarium
      längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #4
        Hur stort är akvariet?

        Jag tror, att om det nu är så att det är en hane som vait på henne, så vore det bättre med fler honor, eller fler individer i största allmänhet. Nu har jag itne haft mina jättelänge, men jag tycker nog att de är väldigt mycket mer harmoniska nu när de är tolv, än de var när de var 5.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • ghosten
          • August 2006
          • 106

          #5
          det är bara ett 200l men skall ge bort mina demasoni till svärfar för dom börjar
          växa till sig jag har oftast bara yngel sedan ger jag bort dom eller säljer dom
          min fru vill inte ha ett större akvarium det är därför
          längtar tills jag hittat mitt nya projekt...

          Kommentar

          • Nils Holmström
            • November 2004
            • 2195

            #6
            200 räcker fint till demasoni, men som sagt är det bra att ha så många så möjligt.
            222 liter Malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...