vita prick på fjärilar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hella2
    • July 2005
    • 1158

    vita prick på fjärilar

    jag medicinerar med costapur då mina fjärilciklider fått vita prick. Kan jag samtidigt sänka pht med aquacid? köpte en flaska som det står ph sänkare med Ekbark på vad tror ni?
    Man blir aldrig fullärd ....
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Jag tror jag skulle vänta tills efter medicineringen.
    Fiskarna är ju "under stress" ändå av sjukdom och medicin.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • Emmachokladmal
      • December 2006
      • 89

      #3
      Jag har också problem med fjärilarna!

      Hej mina fjärilar bara dör kan jag få något tips, typ vilka fiskar du har dem med? vilken temperatur? PH värde?
      Kanske låter konstigt att fråga dig nu när din fisk är sjuk men om du har fått det att gå bra med fjärilar innan så..

      Kommentar

      • Hella2
        • July 2005
        • 1158

        #4
        Ursprungligen postat av Emmachokladmal
        Hej mina fjärilar bara dör kan jag få något tips, typ vilka fiskar du har dem med? vilken temperatur? PH värde?
        Kanske låter konstigt att fråga dig nu när din fisk är sjuk men om du har fått det att gå bra med fjärilar innan så..
        Hej första gången jag provar att ha fjärilar. Jag har ett ph på ca7 och en temp på ca 30 grader,det låter väldigt varmt men dom är värmetåliga,tror att det går bra att ha dom mellan 27 och uppåt.Hannen dog så jag köpte en ny,detta par gå nu ensam i ett kar och dom verkar må bra,jag matar dom med frysta mygglarver och flingfoder då och då.Fjärilar är ganska känsliga så dom är nog svåra att hålla.boliviansk fjärilsciklid ska vara mycket tåligare,går det inte bra med dessa så tänker jag nog skaffa såna,har haft mina i ca 1månad. Lycka till!
        Man blir aldrig fullärd ....

        Kommentar

        Arbetssätt...