Slö fisk, prick?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jenny_E
    • July 2004
    • 661

    Slö fisk, prick?

    Fick höra av pojkvännen att jag blivit hönsmamma när det gäller fiskarna. Men nu SKA allt gå bra å hellre fråga en gång för mycket...

    Ena guppyhonan verkar plötsligt slö stundtals. Ibland ligger hon med magen vilandes mot botten, ibland gömmer hon sig bakom en sten eller filtret... Men rätt som det är, är hon framme och leker i utblåset och är hur pigg som helst.
    Tyckte jag såg en vit prick på ena neontetran idag också, men nu verkar den borta. Ingen av de andra har nåt och alla utom guppyhonan ovan är som vanligt. Kan hennes beteende ha att göra med ev vita prick?
    Tänkte vänta å se om de kommer nåt mer, men är det i så fall bara medicin som gäller eller kan man testa nåt annat innan?

    Tack på förhand
  • Isolde81
    • August 2006
    • 233

    #2
    Hon kanske ska ha yngel? Är hon tjock?
    De går gärna undan lite när det är dags.
    110 l: Svart neontetra, Microrasbora sp. Galaxy, Endlers, Kopparbarb, Kuhliål, Siamesisk algätare, Guldancistrus, Amanoräkor och Posthornsnäckor

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      Avvakta du och se vad som händer!
      Om du bara har guppysar kan du tillsätta lite salt som första åtgärd.
      Jag är också "hönsig" med mina firrar
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • Jenny_E
        • July 2004
        • 661

        #4
        Njae, visst lite runt är hon kanske men inte så mkt.. Andra honan är betydligt tjockare, men båda honorna har sett smådräktiga ut sen jag köpte de för några månader sen.
        Har bara guppy, neontetra och ancistrus så kanske testar salt...

        Kommentar

        Arbetssätt...