Sjukdom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niko
    • November 2006
    • 29

    Sjukdom?

    Hej, En av mina fiskar, minns inte vad den arten hette, men ja köpte den så va den gravid * :P va vad jag trodde, det visade sig vara en sjukdom som gör att fiskarna smalnar av, eller " gäser " enligt en fisk vetare, innan det så la ja ner den i ett baby kar, trodde den skulle föda. Och det uppstod ett hål vid sidan av fisken, och den bajsade vita remsor. Någon som vet vad det kan vara ?
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Fattar inte...var den tjock eller ? "Smalnar av"..
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Kolla efter bukvattensot på zoopets sida om sjukdomar om det kan vara det: http://www.zoopet.com/index.php?opti...124&Itemid=123
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13134

        #4
        Ursprungligen postat av Niko
        Hej, En av mina fiskar, minns inte vad den arten hette, men ja köpte den så va den gravid * :P va vad jag trodde, det visade sig vara en sjukdom som gör att fiskarna smalnar av, eller " gäser " enligt en fisk vetare, innan det så la ja ner den i ett baby kar, trodde den skulle föda. Och det uppstod ett hål vid sidan av fisken, och den bajsade vita remsor. Någon som vet vad det kan vara ?
        Har det uppstått ett hål i sidan utan att du sett ett sår innan så är det en innre ifektion som ätit sig genom bukväggen och då ska du avliva den om du hinner innan den dör av sig självt!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...