2st Korta frågor!Svara snälla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • acinna
    • October 2006
    • 266

    2st Korta frågor!Svara snälla

    Ska jag hälla i beredningsmedel och (biotopol) samt nyttobaktarier (Stress zyme) som vanligt fast jag nu ska till och medicinera mot bakterier och parasiter?

    Eller ska endast medicinen vara i vattnet?


    mvh
    Vänliga hälsningar acinna
    248 liter 54 liter
    En annan hobby som jag har
    www.mhlasermarkning.se
  • Kramfors
    • January 2003
    • 7265

    #2
    Beredningsmedel stör mediciner som är kopparbaserade.
    http://www.kramforskoi.com/

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      - Bara medicin i .
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • matzen
        • February 2004
        • 608

        #4
        Ursprungligen postat av Healena
        - Bara medicin i .
        Vad är det för medicin du skall ha i är det en bakteriedödande medicin typ aquafuran så tar den död på bakterierna i ditt filter och då behöver du tillsätta efter cirka 5 dar bakterier på flaska. Finns i alla akvarieaffärer. Jag brukar alltid efter avslutad medicinering tillsätta bactopur.
        To be or not to be a cichlidlover that´s no question

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Ursprungligen postat av matzen
          Vad är det för medicin du skall ha i är det en bakteriedödande medicin typ aquafuran så tar den död på bakterierna i ditt filter och då behöver du tillsätta efter cirka 5 dar bakterier på flaska. Finns i alla akvarieaffärer. Jag brukar alltid efter avslutad medicinering tillsätta bactopur.
          - Efter avslutad medicinering filtrerar jag alltid med aktivt kol för att få bort ev. medicinrester. Detta i några dagar. Jag brukar låta det gå en dag med kolfiltrering - och sedan börja med bakteriekultur
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • acinna
            • October 2006
            • 266

            #6
            Ursprungligen postat av matzen
            Vad är det för medicin du skall ha i är det en bakteriedödande medicin typ aquafuran så tar den död på bakterierna i ditt filter och då behöver du tillsätta efter cirka 5 dar bakterier på flaska. Finns i alla akvarieaffärer. Jag brukar alltid efter avslutad medicinering tillsätta bactopur.
            Den medicin jag har hällt i heter EktolFluid.
            Jag läste för snabbt i broschyren så jag tillsatte även nyttobakerier på en gång samt beredningsmedel???hjääääääääääääääälp vad har jag gjort.
            Ska jag börja om igen nu??
            Vänliga hälsningar acinna
            248 liter 54 liter
            En annan hobby som jag har
            www.mhlasermarkning.se

            Kommentar

            Arbetssätt...